Reprezentantii retailerului german au explicat ca potentialul de dezvoltare economica si comerciala al zonei incluse in planul conurbatiei Deva-Hunedoara-Simeria a fost un argument decisiv pentru alegerea noii locatii pentru deschiderea urmatorului magazin.
Reluarea procesului de expansiune are loc dupa o perioada de consolidare, definita de remodelarea centrelor de distributie deschise la inceputul activitatii Metro Cash & Carry in Romania.
Procesul de remodelare a inceput in anul 2006 si a vizat centrele de distributie din Militari, Brasov 1, Timisoara 1 si a continuat in anul 2007 prin remodelarea magazinelor din Cluj si Suceava.
In prezent, reteaua de magazine numara 23 de centre de distributie, in Bucuresti – 4 centre (Militari, Voluntari, Berceni si Baneasa), in Brasov, Constanta si Timisoara cate doua centre, si cate un centru in fiecare din orasele Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures si Arad.
Metro Cash & Carry Romania activeaza si pe piata din Republica Moldova, unde in prezent opereaza cu 3 centre, doua dintre ele fiind in Chisinau, iar al treilea in orasul Balti.
Metro Cash & Carry este reprezentat in 29 de tari cu peste 600 de magazine. Cu peste 100.000 de angajati, la nivel mondial, compania a atins vanzari de 31,7 miliarde euro.
Compania este o divizie de vanzari a grupului Metro, care a realizat anul trecut vanzari de 64,3 miliarde euro. Grupul numara peste 280.000 de angajati si opereaza in aproximativ 2.200 de locatii din 31 de tari.
Diviziile de vanzari ale grupului sunt Metro/ Makro Cash & Carry, hipermarket-urile Real, Media Markt, Saturn – retailer de produse electronice si electrocasnice si magazinele universale Galeria Kaufhof.
Grupul s-a lansat oficial in Romania octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti.