Printre principalele caracteristici ale noului portofoliu de marci proprii se numara un sortiment restrans. Noile produse sunt lansate treptat, in toate cele 30 de tari in care opereaza compania.
„Noua noastra strategie privind marcile proprii se concentreaza si mai mult pe nevoile speciale ale clientilor cheie, cum sunt hotelurile si restaurantele, clientii revanzatori si birourile”, a declarat Frans Muller, CEO Metro Cash & Carry International si membru al Consiliului de Administratie Metro Group.
Noua strategie Metro Cash & Carry privind marcile proprii rezida intr-un portofoliu redus, alcatuit din 6 marci.
Aro se vinde la cel mai mic nivel de pret – sub nivelul de referinta al concurentei – si cuprinde produse alimentare si nealimentare de calitate.
Fine Food inseamna produse premium, care se adreseaza comerciantilor independenti din domeniul alimentar precum si unitatilor prestatoare de servicii.
Horeca Select furnizeaza sectorului gastronomic produse alimentare si nealimentare pentru uz profesional in bucatarie.
H-Line este un sortiment de produse nealimentare care ofera solutii exclusiv pentru sectorul hotelier si gastronomic.
Rioba este un portofoliu exclusiv concentrat pe specialitati de cafea si cocktail-uri pentru baruri, cafenele, hoteluri, companii si birouri.
Sigma reprezinta o solutie exclusiva pentru produse de birou ce raspunde cererii profesionale.
In medie, pretul de vanzare va fi cu 10-20% mai mic decat cel al produselor apartinand unor marci similare. Pana in 2012, Metro Cash & Carry doreste sa creasca procentul de vanzari aferent marcilor proprii de la 10% cat este in prezent, la 20%.
Pe baza cifrelor din 2008, acest lucru ar insemna vanzari in valoare totala de aproximativ 6 miliarde euro. Portofoliul variat de produse este implementat in prezent in toate cele 30 de tari in care opereaza compania.