Compania are deja o reprezentanta in Serbia.
„Climatul este mai dificil in Serbia, piata de acolo fiind asemanatoare cu cea din Romania de acum 10 ani”, a spus pentru DailyBusiness Dan Sucu, presedinte si fondator al Mobexpert.
Compania nu va construi de la zero cladiri in Serbia, ci va cauta imobile propice pentru amplasarea magazinelor.
„Investitia Mobexpert din Bulgaria reprezinta cea mai mare investitie in aceasta tara a unei companii romanesti”, a spus Sucu miercuri dimineata, la Sofia. „80% din investitia Mobexpert in Bulgaria a fost sustinuta de Alpha Bank”, a continuat acesta.
Conform lui Sucu, Mobexpert nu intra in competitie directa cu alti producatori sau retaileri de mobila din Bulgaria, pentru ca acestia din urma sunt comercianti de tip discount sau de lux. In schimb, Mobexpert targeteaza nisa populatiei cu venituri medii.
Investitiile Mobexpert in activitati de comunicare, publicitate si marketing reprezinta 2,8-3,2% din cifra de afaceri a companiei, in Romania. In schimb, in Bulgaria, aceasta va fi „mai ridicata, cel putin in primul an, pana la 4-5% din cifra de afaceri”, a spus Dan Sucu pentru DailyBusiness.
Grupul a inregistrat anul trecut afaceri de circa 150 mil. euro, iar Sucu tinteste o cifra de afaceri in crestere cu peste 20% pentru acest an.
Motivul pentru care Mobexpert a ales Bulgaria este faptul ca tara este similara cu Romania ca venituri si economie. De altfel, preturile din magazinul din Sofia sunt similare cu cele din Romania.
Mobexpert isi propune sa deschida in urmatorii cinci ani 20 de magazine noi, dintre care cinci in afara tarii. In toate acestea, compania va investi circa 40-50 mil. euro, conform lui Sucu.
„Investitiile vor fi mai mici, deoarece nu vom construi noi cladirile. Aproximativ 8 milioane euro din costurile magazinului din Bulgaria s-au dus in cladire, in timp ce doar circa 2 milioane in aranjamentul interior si produse”, a mai spus Sucu.
La conducerea filialei bulgaresti Mobexpert a fost desemnata Ioana Silaghi, care a subliniat ca magazinul va avea circa 120 de angajati cand va functiona la capacitate maxima.
Oficialii Mobexpert nu au mentionat ce cifra de afaceri tintesc pentru primul an de activitate, dar au precizat ca vor intra pe profit in circa trei ani, amortizand investitia.
Suprafata totala de vanzare a hipermagazinului din Sofia este de 11.000 metri patrati, acesta fiind dotat si cu o parcare de 150 de locuri. Hipermagazinul este al saselea din reteaua Mobexpert, compania intentionand sa mai deschida doua magazine in Bulgaria pana in 2011, urmand ca pana atunci vanzarile in aceasta tara sa atinga circa 30 mil. euro.
Compania are, in afara de cele sase hipermagazine, 27 de magazine in tara, si o reprezentanta in Belgrad, Serbia.
Infiintat in 1993, grupul are 4.500 de angajati (dintre care peste 3.500 in fabrici) si mai cuprinde, in principal, zece fabrici de mobila, cinci firme de import si de logistica si compania de imobiliare Domus Mex. Infiintata in 2000, Domus Mex este societatea de investitii imobiliare a grupului Mobexpert si proprietara tuturor cladirilor grupului de pe teritoriul Romaniei.