Aceasta dinamica s-a datorat in special deprecierii monedei nationale fata de euro, dar si declinului general de pe piata carburantilor din Romania (mai ales pe segmentul cardurilor de carburant).
Pe de alta parte, MOL Romania a inregistrat in 2009 un profit de aproximativ 17 mil. euro, cu 42% mai mare fata de cel din 2008.
In 2009, vanzarile de carburanti in litri ale companiei au scazut cu 5%. Segmentul vanzarilor de carburant catre companii (corporate) a fost cel mai afectat de recesiunea economica. Scaderea pe acest segment a fost de peste 10%, procent care se incadreaza in tendinta generala a pietei de referinta.
Anul trecut cifra de afaceri a companiei a fost generata in principal de diviziile de retail si corporate, dar a fost sustinuta si de alte segmente de business, precum vanzarile en gros, de lubrifianti si de produse petrochimice. Acestea au inregistrat o crestere usoara a vanzarilor in 2009, comparativ cu 2008.
Desi conditiile economice au fost mai putin favorabile, compania a continuat programele de investitii. Astfel, MOL Romania a deschis anul trecut 4 noi benzinarii, a modernizat facilitatile logistice ale depozitului de carburant de la Tileagd si a finalizat implementarea celui mai recent standard vizual al grupului MOL in cazul a 20 de statii. Pana la sfarsitul lui 2010, 50 de benzinarii ale MOL Romania vor ajunge sa fie modernizate conform noului standard vizual.
MOL Plc este o companie multinationala integrata si independenta, activand in domeniul petrolului si gazelor, cu sediul central in Budapesta. Grupul MOL deruleaza operatiuni in EMEA si statele membre CIS, avand peste 34.000 de angajati in intreaga lume. MOL detine 5 rafinarii in Ungaria, Slovacia, Croatia si Italia. In Romania, MOL detine 126 de bezinarii.