In acelasi timp, volumul total de carburant vandut a sczut cu 2,9%.
„Contextul actual si inasprirea conditiilor de creditare au avut un efect semnificativ asupra companiilor care activeaza in domeniul constructiilor, auto sau cel al transporturilor”, a declarat Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania.
„Astfel, din cauza problemelor de finantare, o parte dintre clientii corporate au migrat catre retail. Prin urmare, in primele 6 luni din 2009 s-a inregistrat o scadere a cererii, in special in randul clientilor corporate”, a mai spus Szalay.
In ceea ce priveste diminuarea volumului total de carburant vandut de MOL Romania in primul semestru al anului (-2,9%), aceasta scadere se datoreaza partial si faptului ca in S1 2008 portofoliul de produse al companiei includea si benzina cu plumb, aceasta fiind retrasa la 1 aprilie 2008. Potrivit MOL Romania, fara aceasta reducere a portofoliului, scaderea ar fi fost de numai 1,5 %.
Compania si-a mentinut cota de piata aproximativ la acelasi nivel din S1 2008, respectiv 10,6%.
Vanzarile inregistrate de magazinele din cadrul benzinariilor au fost mai putin afectate in S1 2009, inregistrand o scadere, in lei, de 1,5%, comparativ cu aceeasi perioada din anul anterior, potrivit reprezentantilor companiei.
In perioana ianuarie-iunie, numarul benzinariilor a crescut cu 4, ajungand la 135. De asemenea, pana la sfarsitul anului vor fi finalizate alte 10 benzinarii.
Grupul petrolier MOL Nyrt a inregistrat in al doilea trimestru din 2009 un profit net de 178,5 miliarde forinti (950 milioane dolari), in crestere cu 56% fata de aceeasi perioada din 2008, dupa trei trimestre consecutive de pierderi.
MOL detine 5 rafinarii in Ungaria, Slovacia, Croatia si Italia. MOL are peste 1.500 benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est. De asemenea, grupul opereaza o retea de conducte de gaze naturale de inalta presiune de peste 5.000 km in Ungaria si este implicat si in domeniul petrochimic.