„Am primit niste tabele cu oamenii din zona si vom gasi o formula prin care ei sa plateasca un abonament, care va costa cat doua-trei treceri”, a spus Berceanu.
El a adaugat ca cea mai mare problema pentru achitarea taxei de pod o au transportatorii, care sunt nemultumiti pentru ca odata cu oprirea pentru achitarea taxei sunt controlati pentru rovinieta, iar camioanele sunt cantarite.
„Transportatorii au o mare problema cu aceasta taxa, pentru ca acolo se fac si alte controale. Toti care transporta grane in portul Constanta depasesc greutatea maxima de 40 tone si cand faci asta de 20 de ani normal ca nu iti convine”, a spus Berceanu.
In august, Berceanu a anuntat ca institutia pe care o conduce va mentine taxa de trecere a podului de la Cernavoda si va introduce controale la rovinieta, la tahografe, iar in plus va fi instalat si un cantar permanent pentru masinile de tonaj greu.
Soferii platesc, de cateva saptamani, o taxa pentru utilizarea podului Fetesti-Cernavoda, cuantumul acesteia, stabilit in functie de tipul autovehiculului, fiind de zece lei pentru un autoturism.
Astfel, soferii achita pentru o trecere sapte lei in cazul motocicletelor, 10 lei pentru autoturisme si 35 de lei pentru microbuze si autovehicule cu masa totala maxima autorizata de sub 12 tone. Pentru autobuze, autocare si autovehicule cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu maximum 3 axe (inclusiv) taxa a fost stabilita la 47 de lei, iar pentru camioanele cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu minimum 4 axe, tariful este de 68 de lei pentru o trecere, potrivit Companiei de Drumuri.
Cuantumurile au fost stabilite printr-un ordin al fostului ministru al Transporturilor Ludovic Orban emis in februarie 2008 si se aplica pentru vehiculele inmatriculate in Romania si in alte state, pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.