In scopul pastrarii controlului statului asupra acestei societati, este necesar ca, anterior privatizarii CFR Marfa, pachetul de actiuni detinut de aceasta societate la CFR Ferry-Boat sa fie transferat in administrarea directa a MTI, CFR Ferry-Boat urmand a functiona ca societate de sine statatoare aflata sub autoritatea acestui minister, scrie Mediafax.
Transferul actiunilor va fi realizat in baza unui protocol incheiat intre cele doua parti in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a hotararii.
Capitalul social al Societatii Comerciale de Transport Maritim si de Coasta CFR Ferry-Boat este de 23,99 milioane de lei, impartit in 9,59 milioane actiuni cu valoarea nominala de 2,5 lei detinute integral de MTI.
Firma detine doua nave ferry-boat, respectiv Eforie si Mangalia, construite in 1991 si 1988 pentru a asigura transportul vagoanelor, containerelor si camioanelor TIR intre porturile Constanta si Samsun (Turcia), in conditiile in care, pana in anul 1990, exista un trafic important intre Romania si tarile asiatice, in special Turcia si Iran.
CFR Ferry-Boat a raportat anul trecut pierderi de 7,32 milioane de lei, din care nava Mangalia 3,37 milioane de lei, nava Eforie 3,44 milioane de lei si activitatea de la mal 506.114 lei.
„Avand in vedere pierderile inregistrate si tinand cont de lipsa comenzilor de transport si de cheltuielile de exploatare necesare, s-a propus introducerea acestor nave in conservare. Trecerea navelor in conservare implica de asemenea costuri foarte mari”, se arata in proiectul de act normativ intocmit de MTI.
CFR Ferry-Boat a fost infiintata in 2007, printr-o hotarare de guvern, ca filiala a CFR Marfa.