Editura Meteor Press
Colectia Business
Pret 25 lei
Titlu original: Napoleon on Project Management
Cartea intr-un minut:
Napoleon a folosit tehnici avansate de management al proiectelor pentru a conduce un imperiu. Autorul propune un plan de aplicare a invatamintelor care vin din ascensiunea liderului politic si militar, si de evitare a greselilor care au dus la caderea acestuia.
Cronica DailyBusiness
Calitatile necesare succesului sunt o memorie buna, intelegerea matematicii, pastrarea calmului si a stapanirii de sine, „sa mergi in mijlocul soldatilor”, sa lasi deoparte tirania, sa-ti pastrezi popularitatea. Avantajele unei bune memorii stau in retinerea unor lucruri legate de oameni, a unor detalii care pot sta la originea reusitei sau esecului unui proiect.
Pe langa asocieri si repetarea lucrurilor, exista instrumente care ne ajuta sa tinem lucrurile sub observatie, de la agende pana la PDA (Personal Digital Assistants).
Toate fazele unui proiect – selectia proiectului, evaluarea costurilor, analiza riscului, luarea deciziilor pe parcursul executiei proiectului – reclama stapanirea matematicii.
Pastrarea calmului si a stapanirii de sine sunt importante pentru ca oamenii n-au incredere intr-un lider inconstant, irational sau slab. „Sa mergi in mijlocul soldatilor” inseamna sa stabilesti relatii personale prin aflarea detaliilor cu privire la viata membrilor echipei.
Popularitatea inseamna sa asculti decizia membrilor echipei, sa multumesti tot timpul marea majoritate, sa mentii raporturi bune cu clientii, omologii si subordonatii. Sarcina managerului de proiect este sa determine problema de rezolvat, sa elaboreze o strategie si o viziune clara si sa formuleze o solutie.
[quote=]Orice lider care foloseste autoritatea pentru a-si realiza propriile ambitii este in pericol sa piarda acea autoritate[/quote]
Relatiile cu persoane de la toate nivelurile sunt foarte importante, chiar daca ele cer efort. Comunicarea reprezinta 90% din munca unui manager de proiect. Ascultand ceea ce-i intereseaza pe oameni, managerul va sti ce este necesar sa realizeze.
A fi pe faza in fiecare etapa a proiectului ii permite managerului sa actioneze, sa stabileasca riscul sau costul nerealizarii proiectului.
Cele 6 principii castigatoare ale lui Napoleon sunt exactitatea in cunoasterea situatiei, viteza de reactie, flexibilitatea echipei, simplitatea mesajelor, caracterul liderului si forta morala in asigurarea ordinii.
Desi este simplu sa-i oblige pe cei care nu sunt prea importanti sa-i accepte propria vointa, managerul nu va reusi daca isi va insusi o mentalitate a supunerii. Un alt pericol al succesului este sa actioneze de unul singur, izolandu-se de restul echipei si sa subestimeze importanta oamenilor. Managerul trebuie sa analizeze posibilele scenarii alternative atunci cand planifica un proiect, acordand atentie factorilor imprevizibili, cum ar fi oamenii sau vremea.
Daca lucreaza cu o echipa numeroasa, dispersata in mai multe locuri, personalul de conducere trebuie sa fie capabil sa-si conduca subordonatii si comunicarea trebuie sa fie permanenta.
Echipa nu trebuie fortata sa lucreze peste program, altfel oamenii vor fi extenuati. Pentru a avea succes pe termen lung trebuie sa fie pastrat echilibrul intre viata personala si cea de la serviciu.
Esecurile pot fi evitate urmarindu-se 4 semne de avertizare: puterea, care duce la automultumire si nerabdare; excesul de zel, care determina idei grandioase, impulsivitate si obsesii; lipsa conducatorilor eficienti, care provoaca dezordine, neincredere si implicarea in probleme marunte; stilul de viata dezechilibrat, care duce la epuizare, pierderea autocontrolului si a sanatatii.