Discutiile incepute luni la ora 14.00 au durat sase ore, cele doua parti fiind decise sa ajunga la un acord in cursul acestei saptamani. Potrivit surselor, negocierile vor fi reluate in fiecare zi pana la definitivarea formei finale a contractului de privatizare.
Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, a declarat ca reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele privind raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat ca termenul pentru incheierea negocierilor de privatizare este 1 septembrie, iar privatizarea se va realiza in baza unei legi speciale, intrucat pretentiile companiei Ford, singurul ofertant, nu se incadreaza in cadrul legislativ actual.
Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova.
Daca va prelua compania de la Craiova, Ford va opri fabricatia modelelor Daewoo si va produce in Romania un model nou, aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a afirmat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa. Specialistii auto estimau, recent, pentru DailyBusiness, ca este vorba de noul Fiesta, un automobil care ar urma sa intre in productie de serie in 2008.
La Craiova, Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei. Compania americana vrea sa transforme uzina intr-una din cele mai importante unitati de productie Ford din Europa si se obliga sa aiba in Romania cheltuieli de 1 miliard de euro in 2012 si sa produca anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare.