Clienții First Bank au început să primească notificări referitoare la preluarea băncii de către Intesa și migrarea serviciilor, potrivit Libertatea.
Cardurile emise de First Bank, fosta Piraeus România, vor fi inactive începând cu 30 octombrie, la fel ca și serviciile Mobile și Internet Banking.
Citește și: Toți românii care au cont la bancă trebuie să știe asta. Schimbări importante legate de transferuri bancare
Conturile curente vor înceta să mai funcționeze din 31 octombrie și vor fi preluate de Intesa, împreună cu depozitele.
Noile carduri Intesa vor fi emise clienților începând cu 15 septembrie, însă banca precizează că între 31 octombrie și 3 noiembrie acestea nu vor fi funcționale.
Funcționalitățile Intesa vor putea fi accesate abia din 3 noiembrie.
Drepturile persoanelor împuternicite pentru operarea conturilor First Bank nu se transferă automat, astfel că acestea trebuie să se prezinte la sucursala indicată în notificare.
În plus, Intesa recomandă clienților să își informeze angajatorii cu privire la noile conturi, pentru a asigura plata salariilor.
De asemenea, dacă aveți cardul First Bank înregistrat pentru plăți sau abonamente pe site-uri comerciale, va fi necesar să actualizați aceste informații cu datele noilor carduri emise de Intesa Sanpaolo România.
Nu toți utilizatorii First Bank sunt bucuroși de noile schimbări.
„Când a fost anunțată tranzacție am fost anunțați că nu trebuie să facem nimic. Acum constatăm că trebuie să facem alt card, o să avem alt cont, trebuie să anunțăm noul cont la firmă, trebuie să salvăm beneficiarii din vechea aplicație, trebuie să introducem noul card pentru plăți în toate aplicațiile de cumpărături, trebuie să mergem într-o sucursală Intesa ca să activăm serviciile. În martie, banca tocmai ce imi emisese alt card. Deja devine enervant și obositor”, spune un client.
Un alt inconvenient este faptul că serviciile trecute de la First Bank la Intesa nu vor funcționa 4 zile.
„Deși ni se spune că suntem țară slab bancarizată și ar trebui să folosim mai mult cardul, ne lovim de faptul că 4 zile nu va merge. Noi cum mâncăm în cele 4 zile? Tot la plăți cash se ajunge. Nu înțeleg de ce nu au migrat direct toate datele online, fără să mai trebuiască să facem noi toată munca”, se plânge acesta.
Unii clienți iau în considerare schimbarea băncii, optând fie pentru bănci digitale precum Revolut sau Salt, fie pentru mari bănci internaționale, nemulțumiți de rețeaua redusă de bancomate disponibile.