„Se impune o strategie viabila pentru dezvoltarea transportului feroviar, insa fara o sustinere politica procesul de scadere a traficului va continua”, a spus Pasquarelli, citat de Mediafax.
„Neconcordanta dintre transportul feroviar si cel rutier afecteaza bunul mers al transporturilor, iar Romania nu sta bine la capitolul acces pe calea ferata, unde taxele sunt foarte mari in comparatie cu Europa”, a adaugat oficialul CE.
El a precizat ca traficul de calatori a scazut in Romania cu 36% in ultimii 7 ani, in comparatie cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, care au inregistrat o crestere medie de 6,6%.
Potrivit acestuia, Romania va cheltui mai multi bani decat poate primi de la UE pentru transportul feroviar, daca nu va absorbi sumele.
Johannes Ludewig, directorul Comunitatii Companiilor Europene de Cale Ferata si Infrastructura, a declarat ca Romania se afla pe ultimul loc intre statele membre UE in functie de investitiile in infrastructura feroviara si ca o eventuala continuare a subfinantarii va duce la „un colaps total al sistemului feroviar”.
„Este o totala contradictie intre ceea ce se intampla in Romania si ceea ce se intampla in Uniunea Europeana. Guvernul sprijina transportul rutier si asta nu este politica si strategia UE. Romania este intr-o stare critica, iar guvernul ar trebui sa spuna ca nu vrea sa sprijine calea ferata, ci transportul rutier, pentru ca asta se intampla”, a spus Ludewig.
El a adaugat ca este obligatia guvernului sa subventioneze costul biletelor si ca „nu e nicio surpriza ca totul se prabuseste, iar operatorii nationali au adunat datorii imense”, deoarece guvernul aloca prea putini bani.
Johannes Ludewig a mai spus ca va analiza motivele pentru care „situatia de pe calea ferata este dezastruoasa” si ca organizatia pe care o conduce va sprijini Romania in dezvoltarea transportului feroviar, in vederea liberalizarii pietei.