„In Romania persista o foarte puternica piata neagra si gri a ochelarilor cu dioptrii, ochelari premontati care se vand in piete si la coltul strazii sau in institutii si birouri”, a afirmat Tatar, citat de NewsIn.
„Acest fenomen duce la o scadere dramatica a calitatii produselor si poate afecta sanatatea apartului vizual”, a precizat reprezentantul Optica.
De asemenea, prestatorii de servicii de optica medicala spun ca o problema majora din sector o reprezinta lipsa unei legislatii in domeniu, meseria si implicit clientul final nefiind protejate. „In domeniul opticii medicale sunt folosite mai multe coduri CAEN si fiecare dintre aceste coduri sunt impartite cu alte domenii de activitate”, a spus Tatar.
Potrivit acestuia, piata autohtona a ochelarilor este alimentata din doua surse. „Pe plan intern nu avem decat IOR Bucuresti si Interoptic Timisoara, ambele producatori de lentile, si Lenscris Bucuresti, singura societate care fabrica rame pentru ochelari. De aceea, cea mai mare parte a produselor sunt importante, valoarea produselor lansate pe piata pe acesta cale ridicandu-se la 100 de milioane de euro”, a spus presedintele patronatului de profil.