„Diversificarea sortimentala pe aceasta piata este inca destul de redusa, semintele si arahidele detinand o cota de 85% din total”, au specificat reprezentantii companiei.
Producatorul gamei de seminte si fructe uscate Nutline – Alka Grup si-a extins gama de fructe uscate printr-o investitie totala de aproximativ 2,5 mil. euro.
Aceasta include dezvoltarea spatiului de productie la fabrica din Filipestii de Padure, achizitia de noi echipamente, precum si dezvoltarea noilor ambalaje, a anuntat luni compania.
Alka a demarat aceasta investitie in 2008 si estimeaza ca o va finaliza pana la sfarsitul lui 2009.
„Pornind de la asteptarile consumatorilor, estimam cresterea segmentului de fructe uscate, intr-o linie similara cu cea a semintelor Nutline, care ocupa pozitia de lider”, a declarat Amir Krenzia, director general Alka Grup.
El a mai spus ca fructele uscate sunt cautate, ca snack, de publicul orientat catre produse naturale si sanatoase.
Extinderea gamei s-a realizat prin introducerea unor noi produse, cum ar fi alune, arahide, caju, precum si noi retete de mixuri.
Astfel, compania are in portofoliu doua mixuri de fructe uscate, prajite si sarate (Cocktail Mix si noul Party Mix), precum si un alt mix de fructe deshidratate si migdale crude (Fitness Mix). Gama Nutline include in prezent 14 produse, disponibile in 21 de sortimente.
Potrivit ultimului studiu de piata Nielsen, Nutline ocupa primul loc atat pe segmentul semintelor, cat si pe intreaga categorie – seminte si fructe uscate – cu o cota de piata de 38%.
Studiile realizate in colaborare cu companii specializate in cercetare au relevat faptul ca exista mai multe situatii de consum pentru fructele uscate: in timpul petrecut la calculator sau televizor, ca o gustare de impuls, ori in situatii de socializare cu prietenii, „la o tacla”, in familie.
Consumatorii mai asociaza fructele uscate cu starea de relaxare sau energizare – in functie de sortiment – si percep produsele din aceasta categorie ca fiind sanatoase.
Gama de alune, arahide si mixuri de fructe uscate Nutline include, odata cu extinderea, si o noua abordare a ambalarii, constand intr-un sistem de deschidere usoara, precum si un sistem de resigilare Zipper.
Noile produse din gama Nutline vor avea nume precum „Arahide Petrecarete”, „Fisticul Curajos” sau „Alune de padure alintate”, „Party MIX” sau „Fitness MIX”.
Culoarea dominanta a ambalajelor este verde, culoare deja notorie in randul consumatorilor brandului Nutline.
Alka Grup activeaza de peste 10 ani pe piata producatorilor FMCG (bunuri de consum) din Romania. Compania produce, ambaleaza si distribuie napolitane, prajituri, biscuiti glazurati si neglazurati in diverse sortimente, cafea si o intreaga gama de seminte si fructe uscate.