„In perioada aprilie – mai 2008, piata a crescut ca volum cu 27%, in timp afacerile companiei au fost cu 32% mai mari comparativ cu aprilie – mai 2007”, potrivit reprezentantilor Caroli Foods care noteaza ca ritmul de crestere al companiei a fost mai rapid decat piata, atat ca valoare, cat si ca volum.
Caroli Foods a inregistrat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 107 milioane lei (29,1 mil. euro), in crestere cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Totodata, compania a inregistrat in perioada aprilie – mai 2008 o crestere a cotei de piata de 1,5 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2007, ceea ce reprezinta cea mai mare rata de crestere inregistrata de un producator din top 10, conform Caroli.
Astfel, cu o cota de piata de 10,5% in volum, Caroli Foods isi mentine pozitia a doua in piata (dupa Cristim – n.r.), dar diferenta fata de primul jucator s-a diminuat, conform datelor MEMBR, citate de companie.
„Primele luni din 2008 au adus pentru Caroli Foods cea mai rapida rata de crestere, ceea ce ne face sa credem ca toate demersurile noastre legate atat de cercetarea continua a preferintelor consumatorilor pe o piata din ce in ce mai sofisticata, cat si de valorificarea resurselor la un mod eficient converg catre obtinerea acestor rezultate”, a declarat Haluk Akdemir, CEO Caroli Foods.
Rezultatele din prima parte a lui 2008 confirma estimarile de la inceputul anului, potrivit reprezentantilor companiei.
In ceea ce priveste vanzarile pe segmente se observa ca aproape toate categoriile de produse descresc usor in favoarea specialitatilor, care castiga tot mai mult teren in concordanta cu rafinarea preferintelor consumatorilor.
„Pe segmente, in primul semestru din 2008 – salamul se mentine in top cu 39%, urmat de carnati cu 12%, sunca 11%, cremwursti 10%, specialitati 9%, parizer 8%, pate 2%, diverse 8%”, au mentionat reprezentantii Caroli Foods
Investitiile din acest prim semestru au totalizat 8,4 milioane lei (2,3 milioane euro) si au fost in principal directionate catre investitia pentru platforma logistica de la Pitesti, dar si catre randamentul productiei.
Caroli Foods este unul dintre liderii pietei de mezeluri din Romania, ocupand locul doi. Grupul produce cinci marci de mezeluri: Gourmet, Caroli, Maestro, Sissi (franciza) si Primo Familia. Pe parcursul celor 12 ani de activitate, Caroli Foods a investit peste 35 de milioane de euro in procesarea si distribuirea mezelurilor (tehnologie, echipamente de igiena, resurse umane etc).
Grupul are 1.300 de angajati, dintre care majoritatea au intre 18 si 35 de ani. Caroli Foods are doua fabrici la Pitesti, cu o suprafata productiva de peste 18.000 de metri patrati.
Grupul Caroli Foods este in principal format din companiile Caroli Prod 2000, TC Affaires, Indcarf SA si Maestro Industries.