- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata echipamentului montan a intrat in vizorul primilor mari jucatori internationali

17 Jul, 00:02 • Redactia DailyBusiness
Piata articolelor de munte va creste cu 30-40% anul acesta, iar competitia va fi crescuta de intrarea in Romania a primilor doi jucatori mari din strainatate.
Piata echipamentului montan a intrat in vizorul primilor mari jucatori internationali

Conform oficialilor retelei de distributie si vanzare de echipamente montane Himalaya, la finele acestui an este foarte posibil sa-si faca intrarea pe piata autohtona doi concurenti puternici – lanturile de magazine frantuzesti Decathlone Montagne si Intersport.

Decathlone Montagne este prezent in 13 tari, avand deschise peste 35 de magazine si aproximativ 30.000 de angajati.

Intersport este deja prezent in Romania prin 4 magazine operate in sistem de franciza de catre compania elena Genco, estimand pentru 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 9 mil. euro.

Grupul, format in Paris in 1968 detine in momentul de fata 4.900 de magazine in 32 de tari si venituri de 8,37 mld. euro.

„Intrarea acestor mari jucatori pe piata autohtona va exercita presiune asupra noastra, dar consider ca vom face fata. Din cate se cunoaste, vor intra intai in vestul tarii, urmand ca in Bucuresti sa ajunga, poate, spre finele lui 2008”, a spus pentru DailyBusiness Iuri Petcu, administrator Himalaya.

Reprezentantii magazinelor montane estimeaza piata echipamentelor de munte din Romania, incluzand si accesoriile si produsele specializate pentru profesionisti, la aproximativ 40-50 mil. euro.

Liderul pietei este reteaua de magazine si de distributie Himalaya, cu o cota de piata estimata de aproximativ 60%. Compania importa echipamente din Europa, aprovizionand in tara alte aproximativ 12 magazine, a spus Petcu.

Magazinul Ascent, care detine o cota de piata de aproximativ 10%, a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 15 mil. lei (circa 4,4 mil. euro), estimand pentru acest an o crestere de aproximativ 40-50%.

Concurenta in crestere si vremea calda maresc simtitor vanzarile

„Am inregistrat de la inceputul anului o crestere a vanzarilor cu aproximativ 35%. Numarul de clienti a inceput sa creasca simtitor, acestia calatorind din ce in ce mai mult. Alt factor care a influentat cresterea vanzarilor a fost caldura, oamenii refugiindu-se din ce in ce mai des la munte”, a spus Mihai Iliescu, director comercial al Ascent.

Acum cativa ani, pe piata din Romania era dificil de gasit echipament montan de calitate, iar preturile erau ridicate. In ultimii ani insa, s-au deschis mai multe magazine, aparand si cele ce comercializeaza produsele online. Concurenta in crestere a scazut preturile si a marit oferta, spun oficiali ai magazinelor ce comercializeaza produse de munte.

Corturile, cele mai cautate produse, indiferent de sezon

Intr-un magazin cu o gama diversa de produse, precum Himalaya, Ascent sau Surmont, produsele specializate (hamuri, pioleti, coltari etc.) ocupa 30-35% din vanzari, in timp ce produsele clasice (corturi, imbracaminte, saci de dormit, lanterne, etc) ocupa 50-55%. Accesoriile de munte (sireturi, aparatori, bidoane) ocupa o pondere de aproximativ 10%.

O alta ramura in expansiune este alpinismul utilitar. Magazinele Himalaya au distribuit si au vandut anul trecut echipamente necesare alpinismului utilitar in valoare de 262.000 euro.

In toate sezoanele, cele mai cautate produse sunt corturile, a spus Iulian Nichita, director al magazinului online de produse de munte Montline.ro. Preturile corturilor variaza in magazinele romanesti intre 200 si 1.500 de lei.

„Pe timpul verii sunt cautate corturile simple si cu un pret mai scazut, dar in restul timpului performanta tehnica a produselor este pe primul loc. S-au vandut bine chiar si corturile cu un pret ridicat, dar care fac fata celor mai extreme conditii montane”, a subliniat Nichita.

De asemenea, in timpul verii se comercializeaza foarte bine si sacii de dormit, izoprenele si sandalele, precum si rucsacurile. „Cei mai cautati saci de dormit sunt sacii cu o arie extinsa de confort termic. Clientul doreste ca propriul sac de dormit sa ii ofere confort chiar si la temperaturi de minus 15-20 grade Celsius”, a spus Nichita.

In sezonul de iarna, cele mai comercializate produse sunt bocancii cu membrana respirabila (Gore-tex mai ales), precum si ski-urile, claparii, costumele de ski si snowboard-urile.

Clientii au inceput sa caute din ce in ce mai des si produsele complexe, de precizie, care, la preturi relativ mari reusesc sa starneasca interesul profesionistilor si nu numai. „Un ceas cu altimetru, barometru, termometru si busola digitala, al carui pret este in jurul sumei de 500 lei, s-a epuizat rapid de pe stocul nostru”, a spus Nichita.

Conform statisticilor, cei mai multi clienti ce intra in magazinele de produse de munte sau comanda online sunt tinerii intre 18 si 28 de ani care practica drumetia, avand mai mult timp liber la dispozitie.

Site-ul de vanzari online Outdoorshop.ro s-a lansat in decembrie 2006, investind in publicitate aproximativ 4.000-5.000 lei. Pana la finalul lui iunie, site-ul a inregistrat vanzari in valoare de aproximativ 40.000 lei.

Vanzarea online poate aduce preturi mai accesibile clientilor, fiind si mai comod de accesat si de primit comanda, este de parere Nichita care a subliniat insa ca multi oameni sunt inca „neincrezatori in ceea ce se numeste comert virtual”.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai mult” / ”Nu ieșim din politică și de la guvernare”
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai ...
Bursa revine pe creștere. Investitorii își recapătă optimismul pe fondul semnalelor economice favorabile
Bursa revine pe creștere. Investitorii își recapătă optimismul pe fondul semnalelor economice favorabile
Iarna facturilor uriașe. Cât costă încălzirea locuințelor în 2025 și care sunt opțiunile cele mai rentabile
Iarna facturilor uriașe. Cât costă încălzirea locuințelor în 2025 și care sunt opțiunile cele ...
Bolojan îl felicită pe Ciucu pentru victoria la alegerile de duminică. ”Sunt convins că va schimba fața Capitalei”
Bolojan îl felicită pe Ciucu pentru victoria la alegerile de duminică. ”Sunt convins că va schimba ...
Moțiunea de cenzură ”România nu este de vânzare” va fi prezentată luni în parlament. Votul, în 15 decembrie
Moțiunea de cenzură ”România nu este de vânzare” va fi prezentată luni în parlament. Votul, ...
Meta amână cu un an lansarea ochelarilor de realitate mixtă Phoenix. Zuckerberg cere calitate „fără compromisuri”
Meta amână cu un an lansarea ochelarilor de realitate mixtă Phoenix. Zuckerberg cere calitate „fără ...
Trump îl critică pe Zelenski pentru întârzierea privind planul de pace. Presiunea americană asupra Kievului crește
Trump îl critică pe Zelenski pentru întârzierea privind planul de pace. Presiunea americană asupra ...
Nicușor Dan face, luni și marți, prima vizită oficială în Franța. Întâlniri cu Emmanuel Macron și diaspora
Nicușor Dan face, luni și marți, prima vizită oficială în Franța. Întâlniri cu Emmanuel Macron ...
Sectorul 6 va intra din nou în alegeri. Al nouălea scrutin pentru bucureșteni în mai puțin de doi ani
Sectorul 6 va intra din nou în alegeri. Al nouălea scrutin pentru bucureșteni în mai puțin de doi ...
Ciprian Ciucu, victorie categorică în Capitală. A câștigat 5 din 6 sectoare și devine noul primar general
Ciprian Ciucu, victorie categorică în Capitală. A câștigat 5 din 6 sectoare și devine noul primar ...
UPDATE Rezultatele oficiale București 2025. Ciprian Ciucu este noul Primar General al Capitalei
UPDATE Rezultatele oficiale București 2025. Ciprian Ciucu este noul Primar General al Capitalei
UPDATE Marcel Ciolacu a câștigat șefia CJ Buzău, cu peste 51,97% dintre voturi
UPDATE Marcel Ciolacu a câștigat șefia CJ Buzău, cu peste 51,97% dintre voturi
Daniel Băluță, prima reacție după ce a pierdut Primăria Capitalei: „Îi somez pe toți care au gânduri necurate să uite de ele”
Daniel Băluță, prima reacție după ce a pierdut Primăria Capitalei: „Îi somez pe toți care au ...
Anca Alexandrescu: „Indiferent de rezultat, eu voi face ce am promis”
Anca Alexandrescu: „Indiferent de rezultat, eu voi face ce am promis”
Cătălin Drulă, declarații după rezultatele exit-poll-ului: „Referendumul și bugetul Capitalei trebuie implementate imediat”
Cătălin Drulă, declarații după rezultatele exit-poll-ului: „Referendumul și bugetul Capitalei ...
Primele declarații ale lui Ciprian Ciucu, după rezultatele exit-poll-ului: „Vreau să fac din București proiectul vieții mele”
Primele declarații ale lui Ciprian Ciucu, după rezultatele exit-poll-ului: „Vreau să fac din București ...
Exit-poll CURS alegeri Primăria Capitalei. Ciprian Ciucu conduce cu 32%, iar Daniel Băluță a strâns 26,3%
Exit-poll CURS alegeri Primăria Capitalei. Ciprian Ciucu conduce cu 32%, iar Daniel Băluță a strâns ...
George Simion cere mobilizare pe final de scrutin: „Niciun protest nu înlocuiește votul pus în urnă”
George Simion cere mobilizare pe final de scrutin: „Niciun protest nu înlocuiește votul pus în urnă”