Piata a crescut intr-un ritm mai lent decat anul trecut. Cresterea inregistrata in primele 3 luni din 2007, comparativ cu perioada similara a anului anterior, a fost de 11,2%, informeaza raportul Cegedim, grup specializat in furnizarea de date si servicii de marketing si vanzari pentru industria farmaceutica.
In ceea ce priveste evolutia pe canale, piata de retail a inregistrat o crestere de 14,4% in primele 3 luni din acest an, raportat la perioada similara din 2007, pana la 1,41 miliarde lei.
In cateria produselor adresate segmentului retail, cel al medicamentelor cu prescriptie medicala a inregistrat in primul trimestru o crestere cu 15,5% fata de primele trei luni din 2007, pana la 1,21 miliarde lei. Cel al medicamentelor fata prescriptie medicala a inregistrat in acelasi interval un avans de 10,3%, pana la 289 milioane lei.
In acelasi interval, segmentul produselor adresate spitalelor a inregistrat o scadere cu 27,4%, pana la 213,4 milioane lei. O parte din aceasta variatie a fost cauzata de trecerea unor programe nationale de sanatate (antidiabetice orale si insuline, medicamente oncologice si post-transplant) de pe segmentul spitalices in cel de retail, se mentioneaza in comunicat.