Totusi, potrivit studiului, piata romaneasca este inca una de interes regional, ca urmare a aprecierii leului si a cresterilor inregistrate.
Piata romaneasca de produse farmaceutice a inregistrat o crestere de 20,1%, pana la 5.960,6 lei (1,88 mil. euro), in perioada iunie 2006-iunie 2007, fata de perioada iunie 2005-iunie 2006, potrivit datelor Cegedim.
Al doilea trimestru din 2007 a incetinit rata de crestere a pietei totale. In primul trimestru al anului, cresterea pietei in ultimele 12 luni era de 23,4%.
Piata de retail a crescut mult mai puternic, fata de perioada iunie 2005 – iunie 2006, cu peste 27%, ajungand la 4.885,5 lei (1,54 mil. euro), in timp ce piata de spital a inregistrat o scadere de 4,3% pana la 1.075,1 lei (340.000 euro).
Pe segmente, produsele cu prescriptie medicala au crescut ceva mai rapid decat cele fara prescriptie medicala (27,9%, respectiv 24,7%).
Cele mai importante cresteri au inregistrat grupele terapeutice R (Sistem respirator) 31,0%, B (Sange si organe hematoformatoare) 30,7% si M (Sistem musculo-scheletic) 28,9%, in timp ce grupele J (Anti-infectioase sistemice), L (Antineoplazice si imunomodulatoare) si G (Sistem genito-urinar) au inregistrat cele mai modeste cresteri (de 7,7%, 10,9%, respectiv 18,9%).
Cegedim Romania a precizat ca datele prezentate estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.