Pe de alta parte, producatorul marcilor Arctic si Beko a inregistrat vanzari la export de 49,56 milioane de euro in primul semestru al anului, cu 5% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Volumul total al vanzarilor la export a fost de aproape 387.000 de unitati, cu 9% mai mare decat in primul semestru din 2008.
„In piata de electronice si electrocasnice, criza economica s-a materializat la nivelul conditiilor de finantare, creditul de consum fiind aproape blocat in aceasta perioada, cat si la nivelul comportamentului de consum al populatiei. Astfel, s-a putut observa tendinta de amanare a deciziei de cumparare pentru o perioada ulterioara si preferinta consumatorilor pentru produse mai simple la preturi mai mici”, a declarat Monica Iavorschi, director general Arctic.
„Cu toate ca piata locala de produse electrocasnice a suferit o contractie semnificativa, de aproximativ 35%, Arctic a reusit sa compenseze partial aceasta reducere printr-o crestere de cota de piata de la 31,5% la 33,1%”, a adaugat Iavorschi.
Pentru a traversa cat mai bine actuala perioada economica dificila, compania din Gaesti a adoptat o serie de masuri care au vizat in primul rand reducerea costurilor si eficientizarea procesului de productie. Daca in trecut, Arctic s-a concentrat asupra pietelor emergente din estul Europei si din Balcani care inregistrau rate inalte de crestere, in primele 6 luni din 2009, compania s-a focalizat catre tarile din vestul Europei cu piete mature si nu foarte afectate de contextul economic actual.
Arctic a inregistrat cresteri de 36% pe pietele vest-europene. De asemenea, inceputul anului 2009 a marcat si intrarea pe noi piete, precum este cea iraniana.
„Am reusit sa trecem cu bine peste prima jumatate a anului pentru ca am reactionat cu promptitudine inca de la instalarea primelor semne ale crizei. Rezultatele masurilor sunt vizibile. Am evitat procese neplacute cum sunt restructurarile sau reduceri de beneficii pentru angajati. In plus, Arctic este unul dintre putinii producatori care si-a continuat programele de investitii planificate pentru acest an”, a precizat Monica Iavorschi.
In 2008, compania Arctic a inregistrat o cifra de afaceri de 213 milioane de euro si un volum total al vanzarilor de peste 1.500.000 de unitati.
Arctic face parte din grupul Arcelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica. La peste 50 de ani de la infiintare, produsele companiei Arcelik sunt prezente in peste 100 de tari. Compania detine 12 unitati de productie in 4 tari si are peste 17.000 angajati. Portofoliul Arcelik include 10 branduri.