„Piata locala de mobilier de birou a crescut cu circa 25% in primul semestru din 2008, comparativ cu perioada similara din 2007 si va continua sa creasca tot mai mult pe viitor”, a declarat Mirela Dumitru, director general InnOffice.
Dumitru a explicat aceasta crestere a pietei de mobilier prin numarul mare de companii multinationale care au intrat in Romania si care au schimbat perceptia clientilor si angajatilor in materie de amenajarii office.
„Romanii petrec tot mai mult timp la birou si constientizeaza astfel importanta unei atmosfere placute si personalizate a spatiului de munca”, a declarat Mirela Dumitru, pentru NewsIn.
Compania InnOffice a inregistrat in primul semestru vanzari de circa 800.000 euro, mai mari cu peste 50% fata de anul trecut, iar pentru tot anul 2008 vizeaza depasirea pragului de 1 milion de euro.
Potrivit reprezentantilor InnOffice, 40% din vanzari sunt generate de gama de mobilier de pe segmentul intermediar (cu preturi de la 700- 800 euro in sus), iar 60% de gama de mobilier de lux (al carui pret poate ajunge la 6.000 euro pentru un birou managerial).
Reprezentantul Mobexpert, Bogdan Staicu, a declarat ca romanii au devenit tot mai exigenti si sofisticati in alegerea mobilierului de birou si ca, in ultimii ani, a crescut cererea venita nu doar de la clientii „traditionali”, adica marile companii multinationale, ci si de la tot mai multe companii autohtone.
Vanzarile Mobexpert Office din segmentul de mobilier de birou high-end au crescut anul trecut cu aproximativ 15%, comparativ cu anul 2006. Pentru 2008, compania estimeaza ca 7-10% din totalul vanzarilor diviziei office se vor realiza pe segmentul de lux.
In 2007, aproximativ 77% din totalul vanzarilor Mobexpert au fost realizate pe segmentul de mobilier pentru casa si decoratiuni, iar 23 % pe segmentul de mobilier pentru birou si colectivitati. Potrivit reprezentantilor companiei, acest procent s-a pastrat si in primele sase luni din 2008.
Serviciile si buyback-ul, la mare cautare
Oficialul Mobexpert, Bogdan Staicu, a declarat ca, in ultima vreme, piata cunoaste o crestere semnificativa a segmentului de servicii, cum ar fi cel de concept (clientul beneficiaza de un concept personalizat in functie de tipul de activitate al companiei) sau de buy-back (preluarea mobilierul vechi al clientului care decide sa-si remobileze birourile).
Piata de mobilier de birou din Romania are o valoare de circa 80 de milioane de euro, cu o rata medie anuala de crestere in ultimii ani de 5-7%.
Specialistii spun ca, pana in 2011, valoarea pietei ar putea ajunge la 100 – 120 de milioane de euro.
Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, segmentul office din Romania reprezinta intre 8% si 10% din totalul pietei de mobilier.