- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Principiul morcovului

12 Mar, 00:11 • Redactia DailyBusiness
Autori: Adrian Gostick, Chester Elton
Principiul morcovului

Editura Curtea Veche
Colectia Profit

Pret 29 lei

Titlu original: The carrot principle. Including results from a 10-year research study of 200.000 employees

Cartea intr-un minut:
Morcovul este un instrument de accelerare pentru a obtine potentialul maxim. In afaceri, un morcov este ceva apetisant, oferit ca sa inspire si sa motiveze un angajat.

Cronica DailyBusiness

Un lider care stabileste teluri clare, care comunica deschis, care respecta oamenii si este cinstit cu ei, facandu-i increzatori, poate crea o cultura a morcovului. Cand angajatii simt ca pot face orice, ca sunt pretuiti si apreciati pentru contributiile lor, apar pasiunea si performanta la locul de munca. O mare parte a acestei pasiuni depinde de alegerea premiului adecvat.

Aprecierea imbunatateste nu numai moralul, ci si cifra de afaceri. Cei care au roluri in conducere sunt motivati, cu adevarat, de speranta unei prime consistente sau a unei cresteri salariale. In acelasi timp, majoritatea muncitorilor este blocata intr-o rutina a monotoniei, de la un salariu la altul.

Cele 4 principii de baza ale managementului sunt fixarea obiectivelor, comunicarea, increderea si raspunderea.

Varianta mitologica a infernului, redata in mitul lui Sisif, seamana cu munca multor angajati moderni: o sarcina lipsita de sens, fara o finalizare vizibila. Multe companii opereaza intr-un vid in care angajati si lideri nu stiu ce anume este valoros. Lipsiti de directie, angajatii se lasa luati de val, fara sa ajunga la un rezultat.

Liderii pot modifica atitudinea angajatilor fata de slujba lor prin fixarea unor obiective clare la nivel de corporatie sau de echipa. Cei mai buni manageri isi fac echipa sa inteleaga incotro se indreapta si ii arata fiecarui individ care poate fi evolutia carierei personale. Managerii buni fac legatura intre scopurile angajatului si cele ale companiei. Aceasta legatura se numeste leadership.

Liderii comunica pe multe alte niveluri. Ei comunica prin exemplu personal, prin gesturi, prin decizii, prin ceea ce pretuiesc si reprezinta o valoare pentru ei, prin ceea ce rasplatesc sau nu prin actiunile lor.

Intr-o organizatie in care liderii sunt de incredere, exista un nivel mai mare de implicare a angajatilor. Toti oamenii vor sa fie importanti in ochii celor cu care lucreaza. In momentul in care managerul recunoaste public contributia unui angajat, increderea este uriasa.

O mare parte a atitudinii angajatului fata de munca este alimentata de visul sau de a obtine autonomie si realizari. Managerii ii ajuta pe angajati sa atinga potentialul maxim, motivandu-i in concordanta cu sperantele si atitudinile legate de locul de munca.

Psihologii au demonstrat ca angajatii care se concentreaza doar asupra muncii, care-si gasesc implinirea doar cu ajutorul muncii si sunt motivati doar de putere, salariu si prestigiu, nu sunt la fel de productivi pe termen lung ca lucratorii care-si gasesc implinirea in alte zone ale vietii lor.

Aceste zone includ familia, hobby-urile si educatia. Pe langa faptul ca o crestere a numarului de ore de munca peste o anumita limita reduce productivitatea, implicarea excesiva conduce deseori la probleme mentale si fizice.

Pentru a fi eficienta, recunoasterea individuala ar trebui sa fie facuta la momentul oportun, frecvent, in mod specific si public.

Managerii observa si rasplatesc acele actiuni ale angajatilor care promoveaza obiectivele firmei si pe ale lor, oamenii se axeaza mai mult pe activitatile care le aduc recompense, compania isi realizeaza obiectivele si ofera in continuare apreciere, angajatii continua sa se perfectioneze si sa-si realizeze obiectivele, procesul o ia de la capat.

Urmărește Daily Business pe Google News