Documentul a fost semnat din partea producatorilor de Romalimenta, Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Patronala din Industria Laptelui, Patronatul National al Viei si Vinului, Rompan, Patronatul Roman al Carnii de Porc si Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari, iar din partea retailerilor de Metro Cash&Carry, real,- Hypermarket, Cora, Selgros Cash&Carry, Carrefour, Auchan si Kaufland.
Codul de Bune Practici instituie un set de reguli ce vizeaza relatia dintre producator si lantul comercial, respectiv negocierile comerciale, preturile si conditiile de plata, promotiile, compensarile si litigiile.
„Negocierea preturilor intre furnizori si comercianti va permite practicarea unor preturi diferite de la caz la caz si va asigura un mediu concurential sanatos”, se precizeaza in document.
Potrivit Codului, retailerii au renuntat sa impuna producatorilor un pret minim sub care sa nu aiba voie sa isi vanda produsele in piata. Totodata, a fost eliminata obligatia producatorilor de a participa la costurile de marketing, de deschidere sau de reamenajare a magazinelor.
Producatorii au declarat ca instituirea Codului de Bune Practici ar putea duce la o scadere a preturilor din retailul alimentar romanesc cu pana la 30%, pe termen mediu si lung.