Profi intra si in sate. Reteaua deschide 45 de magazine in 2013, cu 18 mil. euro

16 Jan, 12:40 • karina.popescu
Lantul de retail Profi a deschis miercuri un nou magazin in Bucuresti, reteaua locala ajungand astfel la 150 de unitati. In acest an compania isi propune sa inaugureze 45 de magazine, dintre care cateva si in mediul rural, pentru care a alocat un buget de 18 milioane de euro.
Profi intra si in sate. Reteaua deschide 45 de magazine in 2013, cu 18 mil. euro

Noul magazin este al 23-lea din
Capitala si se afla pe Calea Vacaresti, in apropiere de statia de
metrou Timpuri Noi. Cu o suprafata de 450 de metri patrati, este
primul amenajat “fara restrangeri de spatii”, dupa cum spun
oficialii companiei, pentru ca a fost construit de un dezvoltator
imobiliar la cererea Profi.

“Acest proiect ‘stand alone’ este
construit in intregime dupa specificatiile noastre, adaptand
conditiile standard la constrangerile terenului pe care a fost
proiectat. Vom continua sa inchiriem spatii in centre comerciale si
in cladiri rezidentiale, dar in viitor vom acorda mai multa atentie
inchirierii unor spatii de acest tip, precum si construirii unor
magazine proprii. De asemenea, pentru viitorul foarte apropiat, luam
in calcul si preluarea unor retele locale, ca si in cazul Alcomsib,
in 2012”, a declarat Cosmin Calugar, directorul de expansiune al
Profi Rom Food.

Pentru noul magazin din Bucuresti,
Profi a incheiat un parteneriat cu o farmacie, care va inchiria un
spatiu in interiorul unitatii. Oficialii retelei au spus ca si in
tara dezvolta astfel de parteneriate, cu producatori locali, branduri
de cosmetice, agentii de turism, retele de telefonie, marochinarii
etc.

Politica de extindere a companiei a
inclus, pe langa preluarea de spatii goale, propuneri de inchirieri.
Cosmin Calugar a spus ca au transformat inclusiv restaurante
cunoscute in magazine, la Cluj si la Braila.

In 2013, compania va deschide 45 de
unitati, atat in format standard, cat si in micile formate City
(pentru zone urbane) si Loco (pentru cele rurale). Din primavara, in
Capitala si in Cluj vor aparea magazine City, care vor avea o
suprafata standard, de 200 metri patrati.

Magazinele destinate zonelor rurale vor
avea in oferta o sortimentatie diferita si produse necesare vietii de
zi cu zi de la tara, precum cizme de cauciuc, lopeti etc. Primele
unitati de acest tip vor fi deschise in luna mai Transilvania,
potrivit lui Cosmin Calugar, care nu a oferit mai multe detalii
legate de acest subiect, in afara de faptul ca vor avea o suprafata
de 450 de metri patrati.

In primul trimestru, vor fi deschise 12
magazine, dintre care 2 in bucuresti, 2 in Bacau si 2 in Cluj.

Un al doilea centru logistic va fi
deschis la Ploiesti, pentru a imbunatati magazinelor din partea
aceasta a tarii.

Vanzarile companiei si-au mentinut
trendul pozitiv in 2012, la fel ca si in 2011, cifra de afaceri pe
anul trecut urmand sa fie data publicitatii peste 6 saptamani.

In Bucuresti, piata ince sa devina
atipica, spun reprezentantii Profi. Clientul dedica tot mai putin
timp cumparaturilor, acordand o atentie tot mai mare magazinelor de
proximitate. “Am vazut asta la competitorii nostri directi, dar si
in vanzarile hipermarketurilor in weekend, care sunt in scadere”, a
spus Cosmin Calugar.

Valoarea medie a bonului de casa in
Bucuresti este de 18-20 de lei.