In acelasi timp, cifra de afaceri a grupului s-a majorat cu 20,2%, pana la 402,7 milioane lei, de la 335 milioane lei, cat a fost in 2008.
„Anul trecut, din ce in ce mai multi fermieri au utilizat conceptul nostru one-stop-shop in agricultura, prin care le asiguram inputuri (seminte, ingrasaminte si pesticide), finantarea fermelor, servicii conexe de transport, insilozare, valorificarea recoltelor etc, astfel incat numarul de clienti ai Grupului Agricover a crescut in 2009 cu 23% fata de anul precedent”, a precizat Robert Arsene, directorul general al grupului.
Dintre diviziile si companiile care fac parte din Grupul Agricover, cea mai mare crestere procentuala a cifrei de afaceri a inregistrat-o Agricover Credit IFN, care a acordat producatorilor agricoli finantari in valoare de 123,5 milioane lei in 2009, comparativ cu 57,5 milioane lei in 2008, anul lansarii sale pe piata.
Totodata, afacerile Agricover Cereale au crescut cu 12%, ajungand la 238,2 milioane lei, ca urmare a cresterii volumului cerealelor vandute.
Agricover Distributie, divizia de distributie a inputurilor pentru agricultura (seminte, ingrasaminte, produse fito-sanitare), a inregistrat de asemenea o crestere a cifrei sale de afaceri de 56%, pana la 140,4 milioane lei, fata de 90,1 milioane lei in 2008, ca urmare a dezvoltarii portofoliului de clienti, volumelor duble de ingrasaminte vandute comparativ cu anul precedent.
Pentru a raspunde conditiilor economice globale, in 2009 grupul a luat o serie de masuri care au vizat managementul cash-ului, reducerea costurilor fixe de operare, o politica mai stricta privind managementul riscului de piata si recunoasterea provizioanelor pe clientii neincasati, cresterea productivitatii angajatilor, conform companiei.
„Lipsa de lichiditati a fost dificultatea majora cu care s-a confruntat intreaga piata anul trecut, scaderea puterii de cumparare a populatiei si intarzierea subventiilor acordate fermierilor transmitandu-se in lant in intreaga industrie de profil, iar multe masuri pe care le-am luat in 2009 au avut ca ultim obiectiv cresterea lichiditatilor grupului”, a spus Robert Arsene.
„In plus, ne-am axat foarte mult pe cresterea productivitatii per angajat si am continuat sa investim in personal, atat in ceea ce priveste pregatirea tehnica de specialitate, cat si in traning-uri si cursuri de vanzari, de comunicare”, a adaugat Arsene.
Grupul vrea sa-si mentina cresterea afacerilor in 2010
Pentru 2010, Grupul Agricover si-a fixat ca obiective de business cresterea cifrei de afaceri cu 20%, asemanatoare celei de anul trecut, si, respectiv, cresterea profitului cu circa 30%, comparativ cu anul 2009.
Avand aproximativ 800 de angajati, Grupul Agricover este structurat pe 6 divizii si companii: Agricover Distributie, Agricover Cereale, Agricover Samanta, Agricover Silozuri, Agricover Logistica si Agricover Credit.