Hypermarketul Real a obtinut si cea mai buna valoare a notorietatii spontane (s-a numarat printre primele 4 branduri numite de cei care au participat la studiu – n.r.) – 62,1%. De asemenea, s-a clasat pe primul loc la notorietatea „top of mind”, fiind primul brand numit, din seria de 4, de 25,9% dintre cei chestionati.
Metro Cash&Carry a obtinut o notorietate spontana de 47,4% si o notorietate „top of mind” de 10,1%, in timp ce Carrefour a obtinut 54,6%, respectiv 22,8%.
Analiza diferentiata pe cele 10 orase cuprinse in esantion ilustreaza faptul ca notorietatea spontana este diferita de la oras la oras. In acest context, daca in orase precum Sibiu, Oradea, Craiova, Targu Mures si Timisoara, Real este primul hypermarket care le vine in minte respondentilor, in orasele Brasov, Constanta si Bucuresti aceasta prima pozitie este ocupata de Carrefour, in Cluj Napoca de Cora, iar in Suceava de Kaufland.
Rezultatele cercetarii subliniaza faptul ca Real, Carrefour, Cora, Kaufland si Auchan au acumulat un capital de imagine foarte mare, avand o identitate puternica in randul consumatorilor intervievati, 58,6% dintre acestia asociind spontan brandul real,- cu sloganul „fara egal”.
Sloganul „Pentru o viata mai buna” este asociat de 17,9% dintre respondenti cu Carrefour, in timp ce sloganul „Ieftin si bun” este asociat cu Kaufland de catre 14,8% dintre acestia.
„Hypermarketul preturilor HyperMici” este recunoscut ca fiind sloganul hypermarketului Cora de catre 7,7% dintre participantii la studiu, iar „Diferenta e in buzunarul tau” este sloganul asociat brandului Auchan de 4,9% dintre acestia.
Analiza diferentiata ilustreaza faptul ca hypermarketurile beneficiaza de grade diferite de apreciere de la oras la oras, ca si in cazul notorietatii spontane. In acest context, in capitala, Brasov si Constanta, Carrefour ocupa pozitia de lider, iar in orasele Oradea, Craiova, Sibiu, Timisoara si Targu Mures, Real este cel mai apreciat magazin. In Cluj Napoca, pe cea mai buna pozitie se situeaza Cora, iar in Suceava, Kaufland.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.403 persoane, cu varste cuprinse intre 18-65 de ani, din Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Brasov, Oradea, Sibiu, Targu Mures si Suceava, in perioada 7-23 septembrie 2009.
Compania de cercetare de piata Mednet Marketing Research Center activeaza pe piata din Romania din 2000, iar printre clientii sai se numara IKEA, Bricostore, Praktiker, OBI, Real Hypermarket, Metro, Germanos, Cosmote, Allianz Tiriac, ING.