Scorul Romaniei reflecta o crestere puternica a industriei in lunile iulie si august.
Principalele puncte slabe ale pietei includ lipsa surselor de finantare, care au dus la intarzieri ale platii, birocratia si coruptia.
In schimb, o imbunatatire in industria de profil din Romania a constat in introducerea unei noi legislatii din aprilie 2008, care prevede ca doctorii trebuie sa prescrie branduri specifice, in favoarea celor necunoscute, ceea ce va stimula cresterea brandurilor in piata si obtinerea unor marje ale profiturilor mai mari pentru farmacii.
Aceasta initiativa ar putea fi totusi umbrita de programul guvernamental de structurare a preturilor, care nu reflecta corespunzator fluctuatiile de curs si duce la scaderea marjelor de profit ale produselor din import, se arata in studiul companiei de cercetare Business Monitor International.
Potrivit normelor in vigoare, preturile medicamentelor sunt ajustate la cursul de schimb la fiecare 3 luni, cu toate ca in realitate cresterea de pret nu a fost ajustata de luni bune. In consecinta, importatorii au avertizat ca vor fi fortati sa nu mai furnizeze medicamente, ceea ce ar avea un impact major in piata, deoarece importurile reprezinta doua treimi din piata.
Piata farmaceutica din Romania este luata tot mai mult in vizor de producatorii indieni. In martie 2008, compania indiana Glenmark Pharmaceuticals si-a stabilit o noua subsidiara in Romania. In lunile urmatoare acestei deschideri se vehiculau si potentiale achizitii ale indienilor de la Lupin, Dr Reddy’s Laboratories si Shreya Lifesciences, care ar fi dorit sa cumpere producatorul local LaborMed.
LaborMed a fost in final cumparat de fondul de investitii Advent International, care doreste sa modernizeze managementul companiei, sa intareasca portofoliul si sa consilideze brandul, dar are in vedere si extinderea grupului prin achizitii locale si regionale.