Terminalul poate primi nave cu o capacitate de pana la 165.000 tdw, operatiunile de descarcare/incarcare desfasurandu-se prin intermediul unui sistem plutitor de acostare care face legatura cu parcul de rezervoare de titei al rafinariei printr-o conducta submarina si de uscat, se precizeaza intr-un comunicat al Grupului Rompetrol, dat publicitatii duminica.
Potrivit conducerii Midia Marine Terminal, companie membra a Grupului Rompetrol, intrarea in exploatare a terminalului va permite realizarea unor reduceri de cel putin 4-5 USD/tona a costurilor de aprovizionare cu titei, prin scaderea distantei cu aproximativ 33 de kilometri fata de traseul prin portul Constanta si prin eliminarea pierderilor tehnologice aferente.
“Este primul pas care confirma atat functionarea noii investitii in parametri optimi, cat si intentia Grupului de a deveni un jucator cheie in aprovizionarea cu titei a rafinariilor din Europa Centrala si de Vest. Transferul titeiului catre parcul de rezervoare a rafinariei a decurs fara probleme si a beneficiat si de conditii meteo excelente“, a declarat Tudorel Dumitrascu, manager general al proiectului dezvoltat de Midia Marine Terminal.
Midia Marine Terminal a descarcat miercuri, 18 februarie, primul vas de titei (60.000 tone) prin intermediul noului terminal marin.
Pe langa investitia din Marea Neagra, Rompetrol a anuntat finalizarea lucrarilor de extindere a capacitatii de tranzitare a produselor petroliere prin portul Midia Navodari, printr-o investitie de peste 29 milioane dolari si alocarea a peste 40 milioane dolari pentru modernizarea parcului de rezervoare de titei.
Pe termen lung, Grupul Rompetrol intentioneaza sa extinda rezervoarele de pe platforma Petromidia de de la 500 la 1,5 milioane de tone de titei.
Compania a inregistrat in 2008 un record istoric de titei procesat – 4,2 milioane tone, de la 3,7 milioane tone in 2007 si 1,15 milioane tone in 2000 inainte de preluarea de catre Grupul Rompetrol.