„Factorii externi, pe care nu-i putem controla si care au o influenta majora in stabilirea pretului la pompa sunt cursul valutar, nivelul accizelor si cotatiile barilului de titei”, a declarat Iulian Antonache, directorul comercial al Rompetrol Downstream.
„Ce putem noi controla sunt cheltuielile de logistica si cele operationale. Suntem focusati pe reducerea acestor din urma cheltuieli”, a mai spus Antonache.
Pentru 2010, Rompetrol Downstream estimeaza un pret mediu al barilului de 80 dolari, iar compania ia in calcul un curs de 3-3,1 lei pe dolar, respectiv 4,2-4,3 lei pe euro.
Anul trecut, pretul mediul al titeiului a fost de aproape 100 de dolari pe baril, iar joi era putin sub 80 de dolari pe baril.
Potrivit sursei citate, accizele pentru carburanti vor creste cu 18%, din care 4% va reprezenta modificarea nivelului acestora in euro, iar restul diferenta dintre cursul valutar stabilit pentru 2010 si cel din 2009, de la 3,7364 lei/euro in acest an la 4,2688 lei/euro.
„Din 1 ianuarie 2010, acciza la benzina va creste de la 436 euro pe tona la 452 euro pe tona, iar pentru motorina va urca de la 336 euro pe tona la 347 euro pe tona”, a spus Antonache.
El a adaugat ca 45% din pretul la pompa al carburantilor este reprezentat de taxe si accize. In cazul benzinei, acciza reprezinta 36% din pret, respectiv 27% in cazul motorinei.
Reteaua de distributie a carburantilor Rompetrol din Romania numara la sfarsitul lunii septembrie 745 de statii (127 statii proprii, 169 – Partener Rompetrol, 163 – Rompetrol Expres si 286 de statii interne), la acestea adaugandu-se si 250 de unitati de distributie a GPL-ului auto si peste 6.000 de puncte de vanzare a buteliilor.
Compania face parte din grupul Rompetrol, controlat integral de compania de stat din Kazahstan KazMunaiGaz.