In primul semestru al anului 2009, Romstal si-a extins reteaua de francize si Europa de Est, deschizand 8 magazine in Rusia (cele mai mari fiind in localitatile Vladimir, Breansk si Yaroslavi, Electrostal, Moscova) si unul in Ucraina (in orasul Vasilkov).
Aceste magazine au in jur de 150 mp fiecare, suprafata din care 70% il reprezinta depozitul si 30% spatiul de expunere. Investitiile s-au cifrat la circa 200 euro/mp.
In anul 2009, Romstal si-a propus sa extinda, in regim de franciza, reteaua in Rusia, Ucraina, Moldova, Romania, Bulgaria si Serbia prin deschiderea a cel putin 50 unitati noi.
Franciza Romstal reprezinta un magazin specializat in comercializarea de produse tehnice (hidro, termo, sanitare si electrice) de dimensiuni medii (100-250 mp), situat in zone cu vad comercial.
Cerintele de intrare in sistemul de francize sunt minime, potrivit reprezentantilor Romstal. Este necesar un spatiu comercial de minim 100 mp, cu locuri de parcare in zona magazinului, amplasarea pe o artera principala, cu vad comercial si cu posibilitatea aprovizionarii cu autovehicule de 3,5 tone.