„Din experienta noastra si din numeroasele intalniri cu clienti, am ajuns la concluzia ca in aceasta perioada sunt foarte multi investitori care si-ar permite sa plaseze bani intr-o franciza mai scumpa, dar ca sunt reticent sa faca acest pas deoarece nu stiu cum va merge economia tarii in urmatoarea perioada. Am avut cazuri de clienti care aveau atat locatie pentru franciza pregatita, cat si investitia necesara, insa au decis sa mai astepte sa vada in ce directie o va lua economia. In concluzie, in domeniul francizelor, impactul crizei economice este mai mult la nivel psihologic, prin nesiguranta asupra zilelor ce vor urma”, a declarat Mihai Varutoiu, reprezentant Francize.net.
„Faptul ca anumite francize sunt scumpe nu inseamna si ca nu merg. Problema vine din reticenta investitorilor de a bloca o suma mare de bani intr-o piata cu un viitor incert la momentul actual”, a explicat acesta.
Gradul de reusita al unei francize nu tine cont neaparat de domeniul pe care aceasta activeaza. „Spre exemplu, domeniul de retail a simtit destul de bine efectele situatiei economice actuale, dar in acelasi timp, franciza TCM, care ofera o gama larga de produse de calitate, la preturi foarte mici, a inregistrat cresteri atat la nivel de vanzari cat si la numarul de unitati deschise. Similar acestui caz este domeniul de advertising, care a cunoscut o scadere spectaculoasa in ultimul an, insa franciza Publipan, introdusa in Romania la inceputul anului 2009, este intr-o continua expansiune, deshizand unitati in peste 10 judete ale tarii”, a precizat Varutoiu.
Potrivit acestuia, francizele cele mai cautate in acest an se situeaza intre 5.000 si 50.000 de euro, ca investitie totala.