- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Se da startul scumpirii taxiului din toamna: Vezi cu cat vrea Cobalcescu sa majoreze tariful

14 Apr, 14:37 • elena.olteanu
Scaderea numarului clientilor, pe fondul crizei economice, dar si cresterea pirateriei au coborat pretul pe kilometru al taxiurilor din Capitala sub nivelul de suportabilitate al firmelor de taxi, spun reprezentantii acestora.
Se da startul scumpirii taxiului din toamna: Vezi cu cat vrea Cobalcescu sa majoreze tariful

Firma de taxi Cobalcescu, una dintre cele mai mari, se gandeste sa creasca incepand cu aceasta toamna tariful pana la 1,8 – 1,9 lei/km, fata de 1,39 in prezent, a declarat pentru DailyBusiness.ro Nicolae Trusca, director exploatare taxi in cadrul firmei.

Primaria, care reglementeaza aceasta industrie, nu impune un tarif minim, ci doar unul maximal, de 3,5 lei/km.

Deoarece numarul clientilor a fost in scadere pe fondul crizei economice, firmele de taxi au decis sa scada tariful. „Nu aveam noi cum sa ramanem la acelasi tarif din moment ce celelalte companii le scadeau. Ne-am fi omorat”, a spus Trusca.

„Speram in toamna o crestere a tarifului. Iar prin eforturile proprii, pentru ca activitatea la AutoCobalcescu nu este doar de taxi, ci si din vanzari auto si service, sa ne imprumutam unii de la altii, in cadrul companiei si sa cumparam alte masini noi, sa tinem piata la standarde normale. In toamna ar trebui sa crestem tariful sa ajunga la 1,8 – 1,9 lei/km”, a adaugat Trusca.

„Tariful trebuie sa fie de minim 2 lei pentru a ne permite realizarea de investitii in cadrul companiilor”, a spus si Lucian Marin, directorul firmei de taxi Meridian.

Totusi, cum isi acopera firmele de taxi cheltuielile? Reprezentantul Cobalcescu crede ca prin evaziune fiscala, prin angajarea soferilor fara carte de munca. „Aici ar trebui ca Inspectoratul Teritorial de Munca sa-si faca datoria sa iasa in strada sa verifice”. Apoi, inregistrarea sumelor in aparatele de taxat sunt sterse si se declara la stat ca nu s-a lucrat, cand de fapt ei si-au bagat banii in buzunar.

Taxiurile au mers mai mult in marsarier de la inceperea crizei Business-ul la nivel de Capitala a scazut cu circa 50% din cauza pirateriei, a firmelor de taxi care au autorizatii pentru alte localitati dar vin sa opereze ilegal in Bucuresti, dar si a crizei care a determinat scaderea numarului de clienti.

Totodata, si valoarea medie lunara a bonului unui client a scazut cu 2-3 lei, fata de perioada dinaintea crizei – anii 2007-2008.

Primaria lucreaza impreuna cu toate firmele la o baza de date, un site unde vor fi prezente absolut date despre fiecare sofer sau firma de taxi, mai spune Trusca.

ABC-ul soferilor de taxi?

Reprezentantii din taximetrie cred ca igiena persoanala, tinuta decenta si autoturismul curat sunt cele mai importante caracteristici ale unui taximetrist.

„Mi-as dori ca un sofer de taxi sa fie imbracat decent. Aici cerem un sprijin din partea clientilor care sa inteleaga ca in momentul in care vad un sofer in pantaloni scurti in maiou sa-l lase deoparte si sa-l ia pe cel care e imbracat decent”, a mai spus Trusca.

In capitala exista 10.000 de autoturisme de taxi.

Conform informatiilor aparute anterior in presa, valoarea anuala a curselor de taxi din Bucuresti ajunge la 140 de milioane euro, piata fiind dominata de firme precum Taxi 2000, Meridian Taxi, Taxi Cobalcesu, D’Artex sau Fly Taxi.