„Evolutia pietei in valoare este determinata in special de scaderea cu pana la 15% a preturilor medii, in comparatie cu 2007”, a explicat Dorin Spataru, administratorul Selena Romania.
De asemenea, valoarea pietei de spume poliuretanice in euro va scadea fata de 2007, pana la nivelul de 11,6 milioane – 14 milioane euro, situatie determinata de variatia cursului de schimb leu/euro, apreciaza Spataru.
Pe de alta parte, piata de spume poliuretanice ar putea consemna o crestere intre 7-12% in volum anul acesta fata de 2007, potrivit estimarilor Selena Romania.
Pe fondul crizei financiare actuale, reprezentantii Selena estimeaza ca piata de constructii din Romania si-ar putea tempera ritmul de crestere in 2009.
„In contextul actual, piata de constructii, in ansamblu, va avansa in 2009 cu 6-11%, in comparatie cu 2008, printr-o contributie masiva a lucrarilor de constructii ingineresti, de infrastructura si nerezidentiale, corelata cu o reducere importanta a cererii in zona rezidentiala”, a precizat Spataru.
Selena Romania, reprezentanta holdingului international Selena, cu capital polonez si listat la Bursa de la Varsovia, estimeaza o crestere de doar 2-5% a pietei de materiale de izolatii si etansari in 2009, ca urmare a conditiilor interne si externe actuale. Evolutii similare sunt prognozate a fi atinse anul viitor si pentru segmentele de adezivi de montaj si adezivi pentru pardoseli.
Afaceri in crestere cu 9,3% la 9 luni, pana la 15,5 mil. lei
Divizia locala a producatorului polonez de spume poliuretanice, etansanti si adezivi, Selena Romania a inregistrat in primele 9 luni ale anului o crestere a cifrei de afaceri de 9,3%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 15,5 mil. lei (4,26 mil. euro).
In aceeasi perioada din 2007, cifra de afaceri a Selena Romania, calculata in euro, se ridica la 4,4 milioane euro, potrivit datelor companiei.
Reprezentantii companiei au mai spus ca lucrarile de reparatii, reconditionari si reabilitare termica a fondului de locuinte vechi vor mentine cresterea companiei pe segmentele pe care activeaza.
„O alta directie importanta de evolutie, pe segmentele pe care activam, va fi cea de reabilitare si eficientizare termica si energetica a fondului de locuinte. La nivel national sunt circa 85.000 de blocuri de locuit. Intre 60% si 75% dintre cladirile de locuit necesita reabilitare si eficientizare termotehnica, fiind cladiri vechi de 40-55 ani”, a adaugat Spataru.
Grupul Selena, holding international cu capital polonez, este al patrulea producator mondial de spume poliuretanice utilizate pentru montarea usilor si ferestrelor si pentru etansare in constructii, potrivit estimarilor proprii. Grupul cuprinde 27 de companii, inclusiv 18 subsidiare straine si 10 fabrici dotate cu inalta tehnologie (patru facilitati de productie in Polonia, dar si cateva in Italia, Brazilia, Coreea, China si SUA).
Selena livreaza produse in peste 50 de tari, pe 16 piete (Polonia, Rusia, Cehia, Finlanda, Kazakhstan, Ucraina, Bulgaria, Romania, Ungaria, Germania, Italia, Brazilia, SUA, Coreea de Sud, Turcia si China).