„Noul magazin este deschis in parteneriat cu Dedeman, investitia pentru unitatea Selgros fiind de 38 milioane euro, inclusiv terenul”, a declarat, luni, Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Romania, citat de Mediafax.
El a aratat ca acesta este primul magazin deschis impreuna cu un partener, reteaua romaneasca de comercializare a materialelor de constructii Dedeman urmand sa mai construiasca alte magazine, alaturi de Selgros, in Constanta, Craiova si Bacau.
Magazinul din Bucuresti are 8.000 de metri patrati, o suprafata cu 2.000 metri patrati mai redusa decat celelalte unitati ale retelei.
Reprezentantii Selgros au aratat ca isi mentin planul de extindere cu 21 de magazine in marile orase din Romania, dar ritmul de deschidere de noi locatii depinde de pretul terenurilor si timpul in care primesc autorizatiile de constructie.
„Suntem in cautarea unor terenuri propice, dar nimic nu este concret. Anul acesta este exclus sa deschidem un alt magazin, dar pentru anul viitor avem in plan cel putin unul nou”, a declarat Edith Lenga-Balk, country manager pentru Romania.
Reprezentantii companiei spun ca preturile terenurilor din Romania ajunsesera, anul trecut, la valori superioare celor din orasele mari vest-europene, ca era o piata „a intermediarilor” si ca inca nu negociaza la preturi mai reduse fata de cele de anul trecut.
In acest an, reteaua de magazine Selgros a fost afectata de scaderea consumului din Romania, care s-a simtit mai ales pe segmentul non-food.
„Avem scaderi moderate pe sectorul non-food si un usor plus pe sector food, fata de anul trecut. Pe sectorul nealimentar trebuie sa privim diferentiat. Nu am vandut mai putine articole, ci preturile au scazut, astfel incat acest lucru duce la scaderea cifrei de afaceri pe acest segment”, au declarat reprezentantii Selgros.
In ceea ce priveste vanzarile pentru intreg anul 2009, oficialii companiei au precizat ca este dificil de estimat o evolutie fata de anul trecut, avand in vedere ca ultimele 4 luni reprezinta peste 50% din totalul cifrei de afaceri dintr-un an.
Anul trecut, Selgros Cash&Carry Romania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 3 miliarde lei (815 milioane euro) si un profit net de 143,7 milioane lei (39 milioane euro).