- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Serviciile au un rol cheie in diferentierea si succesul companiilor pe timp de criza

29 Oct, 13:17 • adrian.mihaltianu
Primele masuri pe care companiile le iau in perioada de criza tin de restrangere – a personalului si a cheltuielilor. Totodata, clientii cumpara mai putin si cauta preturi mai mici, astfel ca diferentierea intre companii este facuta de serviciile oferite, spune Ron Kaufman (foto), unul dintre cei mai importanti consultanti la nivel global in cultura serviciilor.
Serviciile au un rol cheie in diferentierea si succesul companiilor pe timp de criza

Criza e o
perioada propice ca si client sa ceri sa cumperi cu mai putin. Si de
aici incepe un carusel al jocurilor pe preturi care se reduce, in
cazul fericit, la volume mai mari, dar si marje mai mici. Lucrurile
se blocheaza sau se misca incet. Se intampla peste tot, se intampla
si in Romania, a declarat pentru DailyBusiness.ro Ron Kaufman.

El a adaugat ca
societatile scapa insa din vedere cateva lucruri. „Pretul poate fi
important in aceasta perioda, dar ce faci cand produsul sau serviciul
tau e similar ca pret, complexitate, specificatii cu al competitiei?
Cum te diferentiezi si ce faci ca produsul si serviciul tau sa fie
ales in detrimentul altora de pe piata si sa vinzi mai mult? Atentia
ar trebui sa fie concentrata pe intelegerea clientului si a
lucrurilor de care are nevoie si care au valoare pentru acesta”.

Unii clienti pot
reactiona la preturi mici in timp ce altii pot cauta produse sau
servicii premium. Insa un produs sau serviciu ieftin nu sunt o scuza
pentru servicii proaste.

Ideea este sa
oferi cele mai bune servicii din segmentele alese pentru dezvoltarea
afacerii si sa faci diferenta prin servicii surprinzatoare si
superioare care ii vor face pe clienti sa te aleaga in locul altora
si sa revina si pe viitor. Clientii se intorc atunci cand beneficiaza
de servicii mai bune. Cand beneficiaza de mai mult. Iar pentru a
primi mai mult, trebuie mai intai sa dai mai mult – sa intrebi mai
mult cum ii poti ajuta, ce au nevoie, ce este important pentru ei si
sa le oferi. Companiile trebuie sa inteleaga ca vand mai mult decat
un pret si caracteristici ale unui produs. Ele vand un mod de a
interactiona cu clientii, de a raspunde nevoilor, sugestiilor si
reclamatiilor lor, un mod de a livra un produs etc”, a spus
Kaufman.

[b]Unde gresesc
companiile locale in relatia cu clientii?[/b]

Curiozitatea este
un bun punct de inceput. Cat de des fac eforturi companiile pentru a
intelege ce au nevoie clientii? De cele mai multe ori, organizatiile
trimit clientilor formulare de feedback sau satisfactie, stufoase,
care se transforma in statistici si grafice si care ajung intr-o
forma atat de comprimata incat nimeni nu mai intelege nimic din ele”,
a aratat consultantul.

Potrivit acestuia,
companiile aloca prea multe resurse intreband daca au facut bine,
care este o privire retrospectiva, spre trecut. Cand de fapt ar
trebui sa intrebe ce pot face in prezent si in viitor.

Cum va putem
ajuta, care sunt provocarile, obiectivele si modul in care va putem
ajuta, cum putem sa va ajutam in viitor ar trebui sa fie intrebarile
si nu cum am servit in trecut”, a mentionat Kaufman.

Alte greseli pe care
companiile le fac sunt:

  • Lasa intreaga
    responsabilitate a servirii clientilor pe seama departamentelor de
    customer service si oamenilor din prima linie
  • Fac promisiuni
    formale sau pe care nu le onoreaza
  • Sunt mai
    atasate regulilor si procedurilor decat clientilor

Companiile au
nevoie de o schimbare de optica si anume ca serviciile superioare
asociate produselor si serviciilor fac diferenta si aduc avantaje
competitive, ca este nevoie de o implicare generala a liderilor
pentru a construi si sustine o cultura a serviciilor superioare care
sa cuprinda organizatia in ansamblu si nu doar cateva departamente si
ca a servi inseamna a oferi mai mult pentru ca ulterior sa primesti
mai mult”, a mai spus consultantul.

Autor a 14 best seller-uri, editorialist si trainer, Kaufman a
dezvoltat programe pentru guvernul si companiile din Singapore care
au transformat statul asiatic in una dintre cele mai competitive
economii din lume. De asemenea, Kaufman a consiliat organizatii
globale, precum Federal Express, Citibank, Singapore Airlines, IBM,
Microsoft, Toyota si altele, sa dobandeasca si sa sustina cresterea
prin Service Leadership.

Astazi, Singapore
este a doua cea mai competitiva economie a lumii, are rezerve
valutare similare cu ale Germaniei, este centrul financiar cu cea mai
importanta dezvoltare din lume si si-a facut remarcate cateva
companii la nivel mondial, precum Singapore Airlines, compania no.1
in multe topuri si clasamente globale, aeroportul Changi sau Marina
Sands Bay.

Eu am ajuns in
Singapore in anii ’90, pentru o saptamana, la invitatia Singapore
Airlines si a guvernului care vroiau sa dezvolte un program national
in servicii. Am ramas pentru 22 de ani, timp in care Singapore a
imbratisat serviciile ca directie principala de focus constant si
imbunatatire permanenta, un mod de a gandi care este puternic
inradacinat in mentalul tarii si a cuprins institutii publice si
companii deopotriva”, a aratat [url=http://www.ronkaufman.com]Ron
Kaufman[/url].

Potrivit acestuia,
exemplu pentru multe guverne al lumii, autoritatile din Singapore au
derulat programe de training in service leadership, construind o
cultura a serviciilor superioare pentru Politie, autoritati portuare,
administratiile financiare si ministere.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze