Editura Publica
Colectia International Bestseller
Pret 62 lei
Titlu original: The end of advertising as we know it
Cartea intr-un minut:
Cartea ofera imaginea de ansamblu, instrumentele si instructiunile necesare in elaborarea strategiilor de advertising functionale, precum si in transformarea acestor strategii in afaceri de succes.
Cronica DailyBusiness
Advertisingul a murit, dar poate fi readus la viata daca oamenii inteleg ca el reprezinta mai mult decat reclamele de la televizor, incluzand pozitionarea marcii, ambalajul, alegerea unei celebritati ca imagine a produsului, sponsorizarile, reclama, modul in care sunt tratati angajatii, felul in care raspunde secretara la telefon.
Spoturile de 30 secunde sunt doar o mica parte din ceea ce reprezinta advertisingul in ziua de azi. In plus, advertisingul nu este o forma a artei, ci inseamna sa vinzi mai multe produse, mai multor oameni, pentru mai multi bani.
Cel mai important este ca oamenii sa inteleaga ca totul transmite ceva clientilor fideli sau potentiali despre marca. Tot ceea ce oamenii fac sau nu fac, tot ceea ce spun sau nu spun.
Cea mai abrupta schimbare va fi in agentiile de publicitate pentru ca strategia va redeveni domeniul de activitate al companiilor-clienti. Agentiile va trebui sa execute strategiile si sa respecte instructiunile primite de la clienti.
Companiile nu trebuie sa mai faca greseala de a presupune ca daca ele inteleg despre ce vorbesc, atunci si consumatorul intelege.
Oricine poate cumpara cifre de vanzari mai mari. Adevarata provocare este sa gasesti o cale prin care sa vinzi mai multe lucruri mai multor oameni, folosindu-te de ce ai in prezent, iar arma secreta este sa-ti faci o reclama mai buna.
Exista o varietate aproape nelimitata de produse din care consumatorii pot alege, dar exista o suma limitata de bani pe care o pot cheltui. In loc sa te intrebi daca indivizii cumpara produsele concurentei, mai bine te intrebi pe ce isi cheltuie banii.
Daca nu iti reinnoiesti brandul, vei muri. Solutia este sa fii atent la marca, la segmentul tinta, la cat si cum vinzi, pentru ca reafirmarea marcii este un eveniment recurent. Daca nu iti repozitionezi marca si nu o mentii relevanta pentru consumatori, awareness-ul nu te va salva.
Daca nu stii ce gandesc, ce simt sau cum se comporta clientii tai in relatie cu brandul tau, nu vei sti unde te situezi. Raspunsurile la aceste intrebari vin din cercetare. Odata ce-ai aflat unde sunt clientii tai, trebuie sa-i convingi sa cumpere mai mult si sa uiti de restul lumii.
Brandul reprezinta suma tuturor experientelor pe care un client le are cu produsul si cu compania producatoare, reprezinta un cumul de beneficii functionale si emotionale, atribute, experienta utilizarii, imagini si simboluri.
Brandul este ceea ce-i determina pe clientii fideli ai companiei sa revina, reprezinta legatura companiei cu preferintele, dorintele si nevoile consumatorilor. El reprezinta bunul cel mai de pret al companiei, pentru ca investeste un produs sau un serviciu comun cu o semnificatie care merge chiar dincolo de produs.
Gestionat cu atentie, brandul poate asigura beneficii extraordinare, cum ar fi posibilitatea de a cere un pret mai mare.
Oamenii inca achizitioneaza produse si servicii pentru ca le asociaza cu anumite calitati pe care le gasesc atractive si pe care si-ar dori sa le aiba. Daca produsul tau nu emana deja imaginile si asocierile pe care doresti sa le aiba clientii tai atunci cand se gandesc la el, va trebui sa imprumuti aceste calitati de la cineva sau ceva care deja le poseda.
Celebritatile de sex masculin au in general mai mult succes ca reprezentanti de imagine decat cele de sex feminin.
Pentru a vinde un produs, ambalajul are nevoie de 3 ingrediente: un aspect placut, un mesaj compatibil si care intareste celelalte elemente de promovare, si abilitatea de a se face remarcat in dezordine.