- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Six Sigma. Cum isi imbunatatesc performantele GE, Motorola si alte companii de top

25 Jun, 13:25 • Redactia DailyBusiness
Autori: Peter S. Pande, Robert P. Neuman, Roland R. Cavanagh
Six Sigma. Cum isi imbunatatesc performantele GE, Motorola si alte companii de top

Editura All

Aceasta carte analizeaza sistemul de management Six Sigma, concentrandu-se asupra problemelor practice de implementare. Autorii discuta o serie de teme relevante pentru aplicarea efectiva a sistemului: identificarea proceselor de baza ale companiei, masurarea performantei, realizarea unui proiect Six Sigma adecvat etc. Lucrarea contine o serie de studii de caz si sfaturi practice.

De la primele sale aplicari, la mijlocul anilor ’80, sistemul de management Six Sigma a ajutat nenumarate firme sa-si imbunatateasca performantele. La ora actuala, el este aplicat, uneori in combinatie cu metoda Lean, in companii din domenii foarte variate, de la servicii financiare la industria auto.

Cartea de fata este un ghid de implementare, realizat de trei practicieni care au lucrat efectiv la implementarea Six Sigma. Fara a intra in dispute teoretice, autorii ofera o serie de indicatii si sfaturi practice de implementare. Lucrarea este utila pentru managerii interesati de Six Sigma, dar si pentru cercetatorii care doresc sa dobandeasca o cunoastere mai aprofundata a acestui sistem.

Dupa o prima parte introductiva, in Partea a II-a sunt tratate probleme de interes pentru orice companie care doreste sa implementeze Six Sigma: care sunt rolurile dintr-o organigrama Six Sigma si cum pot fi ele caracterizate, cum trebuie pregatiti participantii la proiectele Six Sigma, cum pot fi selectate proiectele Six Sigma adecvate.

Partea a III-a, care constituie mai mult de jumatate din continutul intregii carti, este un ghid concret de implementare. Schema generala a acestui capitol este data de o harta de parcurs Six Sigma, alcatuita din cinci pasi care reprezinta competentele necesare pentru orice companie de succes. Fiecare pas este impartit in subpasi, ceea ce ofera o intelegere mai buna a etapelor care trebuie parcurse pentru o implementare reusita.

Aceasta parte cuprinde o serie de studii de caz aplicate, orientate asupra detaliilor unui proiect Six Sigma si, la finalul fiecarui capitol, o serie de sfaturi practice cuprinse sub titlul „Ce trebuie si ce nu trebuie sa faceti”.

Capitolul 12 se refera la primul pas al Hartii de parcurs, identificarea proceselor principale si a clientilor-cheie, problema care este tratata pe baza modelului SIPOC. Autorii disting trei subpasi: identificarea proceselor de baza, stabilirea celor mai importante iesiri ale acestora si elaborarea unei harti de ansamblu. Fiecare dintre acesti trei subpasi contine cate un scurt studiu de caz din existenta unei companii, care clarifica mai bine modul in care aceste etape trebuie realizate efectiv.

Urmatorii pasi ai Hartii de parcurs sunt: definirea cerintelor clientului (pasul 2), masurarea performantei actuale (pasul 3, in care sunt analizate marimile specifice Six Sigma), analiza prioritatilor si implementarea imbunatatirilor (pasul 4) si extinderea si integrarea sistemului Six Sigma (pasul 5). Al patrulea pas este tratat in doua capitole distincte, care se refera la imbunatatirea procesului (4A) si la proiectarea/reproiectarea procesului (4B). Modelul DMAIC ofera linia generala a acestor doua capitole. Totusi, ultimul segement (care se refera la etapa de control) este tratat detaliat in Capitolul 17.

Ultimul capitol al cartii ofera o trecere in revista a instrumentelor avansate utilizate in sistemul Six Sigma. Un loc important il ocupa metodele statistice, insa sunt tratate si alte metode (precum metoda Poka-yoke). Lucrarea se termina cu o anexa, ce cuprinde liste de verificare pentru fiecare dintre etapele proiectului, si cu un glosar cuprinzator, care include aproximativ o suta de termeni din domeniul Six Sigma.

Urmărește Daily Business pe Google News