Studiul Omnibus, realizat in martie 2010, a masurat gradul de satisfactie al romanilor in legatura cu serviciile de electricitate si gaze naturale.
Astfel, aproximativ 6 din 10 romani sunt multumiti de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11% din cei chestionati se declara nemultumiti in principal din cauza preturilor mari, dar si din cauza presiunii scazute, a procesului de facturare perceput ca neclar si existenta aerului pe conducta de gaze.
In privinta furnizorului de curent electric, mai mult de jumatate dintre romani spun ca sunt satisfacuti. 13% insa nu se declara multumiti, motivele fiind in special preturile ridicate si desele intreruperi sau defectiunile retelei, dar si lipsa de claritate si transparenta la facturare sau fluctuatiile de tensiune ale curentului electric. In 6% din cazuri, fluctuatiile de tensiune si intreruperile de curent au cauzat defectiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.
Media intreruperilor curentului electric in gospodarie – situatie datorata furnizorului – a fost de 4 in ultimul an, in timp ce intreruperea gazelor naturale a survenit in medie de 2 ori in ultimul an.
Studiul Omnibus a fost realizat pe un esantion de 1000 de persoane, rezultatele fiind reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.
GfK Romania este una dintre cele mai importante companii de cercetare de piata si activeaza pe plan autohton de peste 8 ani.