„Atat bucurestenii (45,3%), cat si cei din provincie (41,2%), sustin ca in perioada sarbatorilor de iarna din 2008 au cheltuit la fel ca in anul precedent”, se detaliaza in studiul Mednet.
Procentul celor care au declarat ca au cheltuit mai putin in perioada sarbatorilor a fost in medie de 29,2%, in timp ce ponderea celor care au spus ca au cheltuit mai mult a fost de 27,9%.
Totodata, cea mai mare parte din persoanele intervievate (37%) sustine ca in comparatie cu anul precedent, a cheltuit pe produsele alimentare la fel de mult.
Doar 26,9% au spus ca au cheltuit pentru produse alimentare mai putin, in vreme ce 31,4% au raspuns ca au alocat mai multi bani in acest scop.
Procentul celor care au cheltuit mai mult pe produsele alimentare este mai mare in provincie (32,4%), spre deosebire de cei din Bucuresti (29,2%).
Pentru produsele alimentare, participantii la studiu au alocat in medie o suma de 743,36 lei.
Totodata, cea mai mare parte din participantii la studiu (42,7%) a declarat ca a cheltuit pe produsele nealimentare (brad, ornamente de Craciun, haine) la fel ca in perioada sarbatorilor din iarna precedenta.
In vreme ce doar 16% au alocat mai multi bani in acest scop, 35,4% si-au diminuat bugetul pentru astfel de produse.
Bucurestenii au cheltuit mai putin cu 11,2% pe produsele nealimentare decat respondentii din provincie.
Bugetul alocat produselor nealimentare in perioada sarbatorilor de iarna a fost, in medie, de 213,6 lei.
Cercetarea s-a bazat pe un esantion de 812 persoane adulte (18-65 ani inclusiv) pentru Bucuresti si un esantion de 853 persoane adulte (18-65 ani inclusiv) pentru restul oraselor cu mai mult de 100.000 locuitori.