Situatia economica actuala a determinat multe persoane sa prefere sa execute personal lucrari de bricolaj, precum reparatiile necesare in casa sau redecorarea locuintei.
70%, aproape trei sferturi din cei intrebati, au declarat ca in aceste timpuri de incertitudine financiara, prefera sa apeleze la masinile de gaurit, surubelnitele cu acumulator si pistoale de vopsit pentru a duce la bun sfarsit micile reparatii si proiecte de infrumusetare a locuintei, decat sa cheme un mester profesionist.
Unii chiar au reluat proiecte mai vechi, executand lucrari care anterior pareau prea dificile pentru ei. 69% din cei intrebati au spus ca acum prefera sa faca personal lucrari de bricolaj pe care le-ar fi evitat in trecut.
Mai mult, studiul releva si faptul ca romanii au renuntat la vacante sau iesiri dese la restaurant, in favoarea activitatilor de bricolaj si a proiectelor creative de redecorare a locuintei.
Astfel, pentru 66% dintre romani, „do-it-yourself-ul” a devenit o alternativa atractiva la activitatile de recreere, precum iesitul in oras sau mersul in vacanta. Peste jumatate din cei intrebati in cadrul studiului condus de Ipsos prefera sa isi petreaca timpul liber acasa, implicati in lucrari de DIY. Majoritatea respondentilor a declarat ca fac personal lucrari precum: mici reparatii (79%), varuit (75%) sau gradinarit (77%).
47% din romani se relaxeaza si economisesc bani efectuand activitati de decorare sau amenajari de sezon.
O alta concluzie a studiului comandat de Bosch a fost faptul ca mesteritul nu este teritoriu exclusiv masculin, proportia femeilor preocupate de activitatile de DIY fiind aproape egala cu cea a barbatilor.
Astfel, 68% dintre femei au raspuns ca prefera sa faca personal lucrarile de bricolaj pe care le-ar fi evitat in trecut, 65% efectueaza lucrari de amenajare in casa, in loc sa iasa des la restaurant sau sa plece in vacanta si 69% dintre ele prefera sa se ocupe personal de reparatiile de mica anvergura si de proiectele pentru decorarea caminului.
Studiul a fost realizat prin telefon in luna august pe un esantion de 1.000 de persoane din diferite orase din Romania.