Incidentul cu melamina a fost un declansator care a aratat cum contrafacerea alimentelor poate avea atat implicatii economice cat si asupra sigurantei consumatorilor.
Cu pagube economice de 10 mld. dolari, 290.000 de consumatori afectati in intreaga lume si sase cazuri de deces in China, acest incident a demonstrat cum contrafacerea alimentelor poate afecta piata globala, consumatori, companii, industrii si tari.
„Romania trebuie sa implementeze foarte strict politica Uniunii Europene privind alimentele contrafacute. Acest lucru va ajuta Romania sa asigure o piata mai atractiva pentru fermierii locali si producatorii de alimente. Sectoare precum cel al bauturilor alcoolice ar trebui sa fie in centrul atentiei Guvernului. Impactul negativ al contrafacerii bunurilor nu se reflecta doar asupra evaziunii fiscale, dar influenteaza si atragerea investitorilor straini si protecita consumatorilor”, a spus Michael Weiss, vicepresedinte AT Kearney.
A.T. Kerney este o firma globala de consultanta in marketing, infiintata in 1926 si prezenta cu birouri in 35 de tari.