„Firmele care si-au redus drastic activitatea, si-au inchis sau inghetat diferite linii de business au taiat, implicit, toate costurile aferente acestora, astfel incat unele companii au inregistrat reduceri de costuri si de 60-70% per total”, a aratat Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit.
Dintre cheltuieli, cele mai vizate de catre majoritatea companiilor au fost cele cu personalul, care au reprezentat, in medie, circa 20% din cuatumul reducerilor de cheltuieli.
„Au fost insa cazuri in care reducerile de personal au reprezentat circa 50% din reducerile globale de costuri”, a precizat Mirela Serban.
„In 2010, firmele care raman pe piata vor intra intr-o lupta acerba pentru new business. Anul viitor recomandam acordarea unei atentii sporite anumitor categorii de cheltuieli, printre care cele de marketing si promovare – care prin reducerea semnificativa pot face mai mult rau, in sensul reducerii masive a vanzarilor si eliminarii de pe piata, precum si in ceea ce priveste cheltuielile cu instruirea si pregatirea angajatilor, care asigura mentinerea sau cresterea competitivitatii firmei”, a mai spus acesta.
Agentia R&M Audit s-a infiintat in 2000 si are peste 200 de angajati.