„Intregul proces de rebranding va necesita investitii de aproximativ 3% din cifra de afaceri a diviziei de Ferestre, suma care va ingloba activitatile de creatie, implementare si comunicare ale noului brand TeraGlass (care inlocuieste brand-ul Orizont – n.r.)”, au spus reprezentantii companiei.
In acest moment, sunt stabilite denumirea, logo-ul si sloganul de pozitionare pentru noua marca de tamplarie termoizolanta, iar in perioada urmatoare, se va derula implementarea noului brand TeraGlass in cele 6 show-room-uri pe care compania le-a contractat, precum si in cele care vor fi inchiriate ulterior, au adaugat acestia.
„Procesul de rebranding a demarat in al doilea semestru din 2008, iar pana in prezent am derulat in paralel activitatea de creatie, cu demersurile de inregistrare la OSIM a marcii in vederea lansarii pe piata”, a spus Adin Pop, directorul diviziei de ferestre.
„Am optat pentru schimbarea denumirii marcii de tamplarie termoizolanta deoarece aveam nevoie de o titulatura mai personalizata, care sa exploateze faptul ca divizia de ferestre e parte integranta dintr-o companie cu o experienta de peste 30 de ani in productia de solutii pentru piata constructiilor”, a explicat Pop.
Tamplaria termoizolanta TeraGlass se va realiza cu doua tipuri de profile, respectiv 5 camere si 4 camere, produse de Teraplast, in fabrica de profile PVC.
Compania a relocat in ianuarie 2009 in Parcul Industrial de la Saratel fabrica de profile din Bistrita, iar din luna februarie in noua fabrica se produc si profile de tamplarie ecologice (Ca-Zn), de 4 camere.
„Extinderea gamei de profile era necesara in conditiile in care vizam o arie cat mai larga de consumatori. Cu tamplaria termoizolanta TeraGlass, realizata cu cele doua tipuri de profile, vom putea accesa atat piata premium, cat si cea de nivel mediu„, a precizat Adin Pop.
In 2009, strategia pentru divizia de ferestre va presupune extinderea capacitatilor de productie cu aproximativ 70% si dezvoltarea componentei comerciale, prin deschiderea unui numar de 40 de show-room-uri de tamplarie termoizolanta in principalele orase din Transilvania, Banat si Moldova.
In prezent, divizia de ferestre a Teraplast opereaza 6 show-room-uri in Tg. Mures, Bistrita, Cluj, Brasov, Oradea si Baia Mare. Divizia are 102 angajati, numarul acestora urmand sa creasca cu peste 50%, in contextul dezvoltarii comerciale pe care o Teraplast o vizeaza.
Teraplast dispune de dotarile necesare producerii tamplariei termoizolante, astfel ca pentru realizarea ferestrelor cu tamplarie termoizolanta din PVC, doar unele materiale, precum sticla-foaie si sistemele de feronerie si ramforsari, sunt achizitionate de la producatorii specializati. Restul materialelor sunt produse in fabricile Teraplast.
In cazul solicitarilor speciale, Teraplast realizeaza si sisteme de tamplarie din profile de aluminiu, ca produse complementare.
Compania Teraplast face parte din grupul Teraplast Bistrita, care mai include subsidiarele Plastsistem si Politub.
Teraplast este cel mai mare procesator de PVC din Romania, Plastsistem produce panouri sandwich si structuri metalice pentru constructii comerciale si industriale, iar Politub produce tuburi din polietilena pentru retelele de gaz si apa.
Incepand din 2 iulie 2008 compania Teraplast este listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul TRP. Principalii actionari ai companiei, la data de referinta 31 decembrie 2008, sunt Dorel Goia (33,15%), Emanoil Viciu (20,55%) si SIF Banat-Crisana (11,38%).