„Sub pretextul unor controale de rutina privind siguranta traficului rutier, autoritatile ungare sanctioneaza abuziv, cu precadere transportatorii romani (…) Se poate spune chiar ca statul ungar se finanteaza pe spatele transportatorilor rutieri din Romania, prin amenzile fara acoperire legala – de 2-4 ori mai mari, sau amenzi ilegale pentru motive imaginare, colectate pe loc (camioanele sunt blocate pana la plata amenzilor)”, se arata intr-un comunicat al UNTRR.
Potrivit, UNTRR autoritatile ungare sugereaza celor care se considera nedreptatiti sa conteste in instanta amenzile respective care, in majoritatea cazurilor, sunt cuprinse intre 800 si 2.000 euro.
Astfel, asociatia solicita autoritatilor ungare revizuirea tratamentului „discriminatoriu” si autoritatilor romane o mai mare implicare in solutionarea acestei probleme.
„Avand in vedere ca 95% din operatiunile de transport international ale transportatorilor romani sunt intracomunitare, iar dintre acestea 90% se realizeaza cu statele membre din vestul Europei, necesitand astfel tranzitarea Ungariei, se impune luarea unor masuri de urgenta pentru normalizarea tratamentului la care sunt supusi transportatorii romani de catre autoritatile din Ungaria”, se precizeaza in comunicat.
Alte doua asociatii, respectiv Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) si Asociatia Patronala Europa 2002 (APTE 2002), au reclamat, in vara anului trecut, „abuzuri” ale autoritatilor ungare in relatia cu soferii romani de camioane.
In luna aprilie 2008, peste 250 de camioane au blocat centura rutiera a municipiului Arad, parte a DN 7, soferii dorind sa atraga atentia asupra acestor probleme pe care spun ca le au in tara vecina.