- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Vanzari de asigurari \”pe stil nou\”: bannere online, affiliate marketing, blogvertising

16 Nov, 00:01 • emanuel.ceciu
Promovarea prin Internet va sustine cresterea de 3 ori in acest an a afacerilor companiei Pintilie Broker de Asigurare, pana la circa 2,4 mil. euro, in conditiile in care jumatate dintre politele incheiate de companie au fost contractate pe Internet.
Vanzari de asigurari \pe stil nou\: bannere online, affiliate marketing, blogvertising

Pintilie Broker de Asigurare s-a lansat in 2006, activand ca agent de asigurare pentru o alta companie de brokeraj. Din 2009 a devenit firma de sine statatoare, avand trei actionari romani, persoane fizice.

Compania detine site-ul RCA-Ieftin.ro din 2006, intermediind prime in valoare de 4,5 milioane lei din luna mai 2009, de cand compania activeaza ca broker de asigurari. Pentru 2010, compania estimeaza ca va intermedia prime in valoare de circa 20 milioane lei. Circa 50% dintre polite sunt incheiate exclusiv online.

„Este insa destul de greu sa cuantificam exact cat inseamna online vs. offline, pentru ca cele doua medii se intrepatrund. Sunt multi clienti care afla de noi din mediul online si aleg sa vina la agentiile noastre din Bucuresti, desi livrarea actelor este gratuita”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Valentin Radu, marketing director al companiei Pintilie Broker de Asigurare, si co-actionar.

Pe langa punctul de vanzare online, compania mai detine 7 agentii fizice in Bucuresti, inclusiv in noul mall AFI precum si in Carrefour Grand Arena. Principala platforma folosita pentru promovarea companiei este insa online-ul, 80% din bugetul de marketing alocat pentru 2009 (circa 80.000 de euro), fiind indreptat spere acest mediu. Promovarea se face pe site-uri auto precum Drive-test.ro, Automarket.ro sau Mobile.ro, precum si pe Rol.ro. „In curand vom aborda si site-urile de presa. Folosim de asemenea ca si vehicule de promovare online reteaua de affiliate-marketing 2 Parale precum si cea de blogvertising Standout”, mai spune Radu.

Cum functioneaza sistemul online de asigurare

Clientii interesati sa incheie asigurare folosindu-se aproape exclusiv de Internet trebuie sa parcurga patru pasi. La primul pas, clientii compara tarifele mai multor companii asiguratoare cu care agentia de brokeraj colaboreaza, alegand oferta potrivita. Ulterior, potentialul client completeaza un formular online cu datele din talonul auto si trimite datele catre compania de brokeraj. La pasul trei, clientul va fi sunat pentru a confirma comanda si, la data dorita, polita de asigurare va fi adusa clientului pentru a plati.

Intrebati despre problema confidentialitatii datelor oferite de clienti pe Internet, oficialii companiei spun ca sunt obligati prin lege sa foloseasca datele doar in scopul emiterii politelor de asigurare. „Suntem autorizati de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal„, spune Valentin Radu.

De ce pariaza Pintilie Broker de Asigurare pe online?

Oficialii companiei considera ca romanii incep sa aiba o deschidere mult mai mare catre mediul online. „Sunt de 4 ori mai multi oameni care intra pe site-ul nostru in mod direct, fata de acum un an. Este mult mai greu sa mergi pe strada la X societati de asigurari pentru a le compara tarifele pentru RCA sau la un broker ce lucreaza in mod traditional, cu 3-4 societati de asigurare, decat sa afli asta in 2 minute de pe Internet”, considera Radu Valentin.

Desi compania si-a extins prezenta si offline, oficialii firmei considera ca ponderea online-ului din totalul afacerilor firmei va creste in 2010 undeva la 55-60%. „Luam serios in calcul ca in cativa ani sa renuntam cu totul la agentiile deschise in offline, acestea urmand sa se dovedeasca, in timp, ineficiente”, mai spune Radu.

Mediul online devine astfel hotarator pentru compania de brokeraj, care insa nu este nici ea imuna in fata crizei economice, in ciuda estimarilor mari de crestere ale afacerilor. „La scara macro, depindem si noi de celelalte ramuri economice, de mediul politic, de increderea pe care o au oamenii in ziua de maine. La scara micro, ne va ajuta emiterea electronica pentru ca intelegem tehnologia si, pana la urma, utilizarea acesteia ne-a adus aici. Ne ajuta schimbarea mentalitatii de consum, de la tipul ‘no matter what’ la una ‘price-sensitive’. Ne ajuta varsta echipei noastre – avem o medie de varsta de 24 de ani, Internetul si trendul sau ascendent”, mai spune directorul de marketing al companiei.

Compania are in prezent 35 de angajati, urmarind ca pana la finele lui 2009 sa mai angajeze inca cinci persoane.

Printre concurentii online ai Pintilie Brokeri de Asigurare se numara AllianzDirect. , precum si Asigur.com sau Asigura.ro.