In Romania, segmentul medicamentelor cu prescriptie a inregistrat o crestere de 8,4%, pana la 72 milioane lei, in timp ce vanzarile medicamentelor fara prescriptie medicala au scazut cu 13,7% pe fondul reducerii puternice a puterii de cumparare a populatiei, atingand cifra de 15 milioane lei.
La nivel de grup, vanzarile au crescut cu 9,7%, pana la 12,7 miliarde euro, in timp ce profitul operational a crescut pana la 2,2 miliarde euro.
Vanzarile pe segmentul cel mai important si extins al companiei, medicamente cu prescriptie, au avut o pondere de 80% in totalul vanzarilor totale nete ale Boehringer Ingelheim in 2009. Vanzarile au crescut cu 10,4% la cursul euro, la peste 10 miliarde de euro.
Segmentul medicamentelor fara prescriptie a fost afectat de criza financiara din 2009. Afacerile Boehringer Ingelheim au intregistrat vanzari totale de 1,3 miliarde de euro, in crestere cu 2,7% la cursul ajustat si de 5,9% la cursul euro.
Grupul Boehringer Ingelheim, cu sediul central in Germania, opereaza la nivel global cu 142 de companii afiliate in 47 de tari, avand 41.534 angajati. Compania a fost infiintata in 1885 si se afla printre primele 20 din lume.