„Evolutia vanzarilor cumulate ale Metro Group in Romania in 2009 a adus o scadere a cifrei de afaceri cumulate cu 10,7% in euro, de la 2,126 miliarde de euro, corectie determinata, in principal, de deprecierea leului in raport cu moneda unica europeana si de contractia consumului pe fondul crizei economice mondiale”, au declarat reprezentantii grupului.
Divizia Metro Cash&Carry a inregistrat vanzari de 1,2 miliarde euro, cu 17,5% mai mici decat in anul precedent, in vreme ce divizia real,- Hypermarket a raportat o crestere de 5,2%, pana la 671 milioane euro, pe fondul extinderii retelei de magazine.
Pe de alta parte, cifrele de afaceri cumulate ale diviziilor de vanzari ale Metro Group in Romania, aferente anului 2009, plaseaza grupul german de retail pe locul 3 in topul celor mai mari companii private de pe piata, in urcare cu doua pozitii fata de clasamentul pe 2008, au precizat reprezentantii grupului.
Dintre retaileri, Metro Cash & Carry isi pastreaza suprematia, urcand chiar in top de pe locul 5 pe 4.
Metro Group este unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, ajungand la vanzari totale de peste 65 de miliarde de euro. Compania opereaza in jur de 2.100 de magazine in 33 de tari, in care lucreaza peste 290.000 de angajati.