Dupa ajustarea in functie de cursul valutar, vanzarile au crescut cu 7,5%, sustinute de toate diviziile.
Datorita, in principal, imbunatatirii substantiale a performantei diviziei Adezivi Tehnologii, profitul operational (EBIT) a crescut cu 93,3 procente, de la 218 milioane euro la 422 milioane euro. Profitul operational ajustat a avansat cu 79,1%, de la 235 milioane euro la 421 milioane euro.
Datorita cresterii EBIT, castigul net al primului trimestru a crescut cu 119,8%, de la 121 milioane euro la 266 milioane euro, potrivit companiei.
Datoria neta a scazut cu 1,4 miliarde euro in primele trei luni, pana la 2,7 miliarde euro.
In primul trimestru al anului 2010, divizia Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei a generat o crestere a vanzarilor cu 3,5% pana la valoarea de 1,049 miliarde euro. Aceasta crestere a fost determinata atat de performanta de pe pietele emergente, cat si de revigorarea pietelor mature din Europa de Vest si America de Nord. Profitul operational pe aceasta divizie a fost de 151 milioane euro, in crestere cu 41,2%.
Totodata, divizia Produse Cosmetice / de toaleta a raportat o crestere a vanzarilor de 5,5 procente, iar profitul operational a avansat cu 10,1%.
Vanzarile diviziei Adezivi Tehnologii au depasit cu 12,4% nivelul din primul trimestru al anului 2009, ridicandu-se la 1,651 miliarde euro. Toate segmentele/subdiviziile si toate regiunile au contribuit la aceasta crestere: pietele emergente precum Asia-Pacific, Africa/Orientul Mijlociu, America Latina si Europa de Est au performat peste medie, in timp ce pietele mature, Europa de Vest si America de Nord, isi revin treptat, se arata in comunicat. Profitul operational a fost de 185 milioane euro.
Henkel estimeaza o crestere de 15% a vanzarilor in 2010
„Asteptam in continuare o imbunatatire a rezultatelor noastre de peste 15 procente pentru intregul an fiscal 2010 fata de 2009”, au spus reprezentantii companiei.
Henkel anticipeaza contributii suplimentare la profit generate de sinergiile create in urma integrarii fostelor divizii National Starch si de o abordare stricta a managementului costurilor. Toti acesti factori vor influenta pozitiv dezvoltarea profitului operational ajustat (EBIT) si a castigurilor per actiune preferentiala (EPS).
Conform estimarilor Henkel, conditiile relativ pozitive de pe piete, care prevaleaza in economia reala si pe pietele financiare, raman in continuare fragile.
Pe baza previziunilor pentru anul in curs, Henkel se asteapta ca economia globala sa creasca cu circa 3%, fara a anticipa insa o schimbare considerabila.