Aceasta scadere s-a inregistrat in conditiile in care consumatorii din Europa de Est au redus cheltuielile, iar monedele din regiune s-au depreciat.
In T4 2008, vanzarile Metro s-au cifrat la 20,1 miliarde euro.
Metro a depasit grupul Tesco, urcand pe locul al treilea in clasamentul celor mai mari retaileri din lume in 2008, potrivit unui raport Deloitte Touche Tohmatsu.
Compania obtine aproximativ un sfert din venituri din Europa de Est, unde are magazine in 12 tari. Vanzarile au scazut in aceasta regiune cu 13%, la 4,6 miliarde euro, din cauza deprecierii valutelor locale.
Metro a anuntat ca vanzarile au scazut cu 0,7% in Germania, dar au crescut cu 1,1% in restul Europei de Vest si au scazut cu 8% in regiunea Asia/Africa. Ajustate la variatiile de curs valutar, vanzarile din Europa de Est au scazut cu 1,5%.
„Ne asteptam ca si in 2010 conditiile economice sa ramana dificile”, a declarat Eckhard Cordes, directorul executiv al companiei.
Acesta a adaugat ca Metro va majora cheltuielile pentru investitii la 1,9 miliare euro in acest an, de la 1,6 miliarde euro in 2009.