„In primele 6 luni din perioada de referinta am inregistrat o crestere in lei cu 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent de catalog, in timp ce in ultimele 6 luni, am avut o scadere cu 6%”, a declarat Cornel Oprisan, retail manager Ikea Romania.
„Fluctuatiile cursului valutar, greu de controlat, ne afecteaza, intrucat majoritatea produselor din magazinul Ikea sunt importate”, a adaugat Oprisan.
Magazinul Ikea din Zona Comerciala Baneasa a vandut peste 13 milioane de produse si a fost vizitat de peste 3 milioane de oameni in anul de catalog Ikea 2009. Astfel, de la deschiderea magazinului si pana la 31 august 2009, retailerul a vandut aproape 30 milioane de produse.
Aproximativ 60% din produsele vandute de magazinului Ikea in perioada septembrie 2008 – august 2009 au fost produse de mobilier, restul de aproximativ 40% din vanzarile totale au fost decoratiuni si accesorii pentru casa.
Locul de joaca din interiorul magazinului a fost vizitat de peste 44.500 de copii.
Retailerul de mobilier Ikea activeaza pe piata din Romania din anul 2007 si este cel de-al 253-lea, deschis in a 35-a tara. La fel ca si celelalte magazine IKEA din lume, unitatea din Romania este operata prin sistem de franciza in baza acordului cu Inter Ikea Systems, detinatoarea conceptului Ikea si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza. Franciza Ikea in Romania este detinuta de societatea Moaro Trading.