Compania estimeaza ca pana la sfarsitul anului, cifra de afaceri va creste la 110 milioane de lei (30 mil.euro).
„Cresterea vanzarilor a aparut pe fondul investitiilor companiei in viticultura si vinificatie, dar si al redesenarii portofoliului prin care producatorul a urmarit o prezentare mai clara a produselor premium in piata”, se precizeaza intr-un comunicat al companiei, dat joi publicitatii.
„Astfel, eticheta neagra, restilizata, a devenit simbol al vinurilor seci, noua gama fiind compusa din vinurile Sauvignon Blanc, Feteasca Regala, Dry Riesling si Chardonnay”, mai mentioneaza comunicatul.
Jidvei are sediul in regiunea Tarnavei, intre localitatile Tarnaveni si Blaj. Podgoria cuprinde o suprafata de peste 1.000 de hectare.
Printre marcile comercializate de Jidvei se numara Feteasca Regala, Rieslieg si Pinot Gris.
Competitorii Jidvei in Romania sunt Murfatlar, Cotnari, si Vincon.
Productia de vin creste cu 20% in acest an
Patronatul National al Vitei si Vinului (PNVV) estimeaza pentru acest an o productie de peste 6,3 milioane hectolitri de vin, in crestere cu aproximativ 20% fata de anul trecut, datorita conditiilor climaterice favorabile si investitiilor din 2008.
Cea mai mare crestere a productiei fata de 2007 o va inregistra regiunea viticola Transilvania cu un plus de 30%, urmata de Dobrogea cu un avans de 25%, Moldova cu 15-20%, Oltenia/Mehedinti cu 15%, Muntenia cu 10% si Banat cu 10%.
Cresterea productiei de vin de anul acesta se datoreaza si investitiilor realizate in ultimii 8 ani prin programul de dezvoltare rurala (SAPARD si PNDR) prin care s-au alocat circa 40 milioane euro, precum si investitiilor de circa 33 milioane euro realizate prin organizarea comuna a pietei vitivicole.
In plus, in perioada 2009-2013, sectorul vitivinicol romanesc va absorbi suma de 210,5 milioane euro in urma aplicarii „Reformei vinului”.