Editura Brandbuilders
Colectia Marketing&Advertising
Pret 60 lei
Titlu original: Small is the new big
Cartea intr-un minut:
Autorul pariaza pe micile companii pentru ca in ele, oamenii care muncesc sunt si cei care iau deciziile.
Cronica DailyBusiness
In trecut, mare insemna economii de scara, control asupra stocurilor si pietelor. Valoarea venea de la o enorma forta de vanzari. Companiile mari deveneau publice, aveau acces mai mare la capital si il foloseau pentru a creste.
Azi, companiile mici fac adesea mai multi bani decat cele mari. Avioanele mici sunt mult mai rapide decat cele mari, boxele mari si puternice sunt inlocuite de iPod-uri, calculatoarele mari de cele mici.
Mic inseamna ca fondatorul este implicat intr-un procentaj mult mai mare de interactiuni cu clientii, este apropiat de deciziile care conteaza si pe care le poate lua repede. Mic inseamna sa externalizezi lucrurile plictisitoare, cu un impact scazut in afacere.
Cautarile pe Internet si comunicarea amplificata de mediul digital, barierele minime de intrare pe piata si viteza mare cu care se realizeaza acest lucru conspira pentru ca strategia de tip „prima si cea mai mare” sa devina una invechita. Nu trebuie sa te straduiesti atat de mult sa fii primul ; daca ideea ta este minunata, oamenii te vor gasi, spune Seth Godin.
Pe masura ce devii mai bun in ceea ce faci, irosesti din ce in ce mai mult timp pe „ambalaj” si mai putin pe realizare. Slujbele platite mai prost sunt structurate in asa fel incat oamenii sa fie productivi tot timpul. Un doctor bun nu petrece mai mult de 10 sau 15 minute pe zi, indeplinind serviciile pentru care este, de fapt, remunerat. Exista multe alte lucruri de facut, cum ar fi completarea formularelor, intalnirea cu reprezentantii de vanzari, conducerea angajatilor.
Oamenii muncesc azi „mult timp”, dar „mult timp” si „greu” inseamna doua lucruri diferite. In trecut, munca grea insemna mai multa munca. Acum este munca grea sa iei decizii emotionale dificile, sa inventezi produse sau servicii remarcabile, sa spui sefului tau ca este lenes din punct de vedere emotional sau intelectual.
Azi, a munci din greu inseamna sa-ti asumi riscuri aparente. Munca grea incepe cand ai de-a face cu teama de esec, teama de a iesi in evidenta, teama de respingere. Oamenii care se antreneaza sa sara peste aceasta bariera, care risca sunt cei care construiesc pentru ei un viitor rezistent la perioadele de criza.
Schimbarea este incomoda, dureroasa si infricosatoare. Oamenii sunt condamnati la vieti marcate de o durere din ce in ce mai mare pe masura ce lumea afacerilor, din ce in ce mai rapida, ii constrange sa devina nomazi digitali.
O alternativa este „zooming-ul”, sa depasesti limitele fara sa-ti pui in pericol fundatia. Inseamna sa faci fata ideilor noi, oportunitatilor si provocarilor noi fara sa pui in functiune reflexul evitarii schimbarii. Faci acelasi lucru ca de obicei, dar diferit. Arta zooming-ului iti faciliteaza perceperea tuturor lucrurilor ca pe o oportunitate.
Una dintre cele mai bune parti ale economiei fara infrastructura este ca poti incepe in timpul tau liber. Este imperativ sa actionezi si sa-ti expui ideile, pentru ca este imposibil sa ai succes sau sa o duci bine facand o munca descrisa si masurata de altcineva.
Exista doua greseli pe care le fac oamenii satisfacuti: ei cred ca pot ajunge la urmatorul nivel intr-un mod liniar, fara durere si ca cel mai bun mod de a ajunge acolo este forta bruta (mai multe produse, mai multi reprezentanti de vanzari, mai multe reclame, mai mult personal). De fapt, este valabil exact opusul.
In loc sa promoveze branduri ca Budweiser, noua media permite aceluiasi mare producator de bere sa lanseze branduri care spun o poveste mult mai focusata si mai puternica, unui grup mai mic de oameni.
Singurul mod de a face profit este sa dai peste ceva care se gaseste rar. Iar acum sunt rare respectul, sinceritatea, rationamentul corect, relatiile pe termen lung care conduc catre incredere.